Borde väl inte..

men kan inte låta bli att dissa Schulman´s blogg. Är han på riktigt eller sitter han bara o larvar sig för att få upp läsare-antalet på bloggen? Gått igenom flera sidor av hans bloggande och finner bara egocentriskt skryt, urlarviga bilder. Egentligen får jag bara en känsla av hans blogg; förvuxet barn. Han verkar inte riktigt vuxen. Värst var hans tilltag mot sin fru om att hon ska "ge honom ett barn". Jag är trött på karlar som tror att barn bara kan "ges" sådär. Thomas vill också ha barn, han ser allt i rosaskimmer och gullgull. Det är ju inte så! Det säger alla som har barn, det är slit dygnet runt, det är oro dygnet runt, det är ansvar och man kan bara inte sjappa hemifrån hur som helst. Det är också urlätt för män att rapa ur sig "jag vill ha barn, ge mig ett" det är inte ni som måste agera värphöna i 9 månader, det är inte er kropp som "tar stryk", inte er kropp som kan tvingas gå igenom komplikationer. Jag, t.e.x har en kropp som inte garanterat klarar av en graviditet. Mitt hjärtfel gör att det finns många frågetecken, för med ett foster i kroppen så ökar hjärtats arbetsinsats med 50 %. Jag mår bra, har alltid mått finemang trots mitt omkonstruerade hjärta som jag fick vid blott 4 månaders ålder. Men, enligt läkaren sist jag såg, såg ska ett övervägande göras innan jag kan bli gravid. Dessutom, även om jag utan problem genomgår de 40 veckors graviditet, så är nämligen risken 100% att barnet får ett hjärtfel. Orsak? Om modern har/haft hjärtfel så löper barnet stor risk att också drabbas. Detta är inget jag försöker tänka på, med dagens moderna utrustning i kombination med alla framsteg och forskning kring hjärtfel/sjukdomar är jag övertygad om att det inte blir några problem om det inträffar.

Men, to return to the subject; en graviditet är inget tjolaho-tjolahopp som ska tas så lätt på. Begriper inte heller varför Schulman är så fjantig o tar upp det i sin blogg. Om hon är motvillig till att skaffa barn, tror jag knappast den metoden hjälper. Hade blivit asförbannad på Thomas om han gick ut i etern o snyftade fram en vädjan. Nåt försök att framställa sig som den Längtande Pappan och den Onda Kvinnan som inte ville omvandlas till havande. Och knappast hade jag blivit mer tillmötesgående av det där "knepet"

Överlag är jag pisstrött på allt barntjat....ifrån både böcker, media, radio etc. Många säger; jamen du vet ju inte för du har inga barn. Eh? nej och därför gills inte mina åsikter då eller? Jag kanske inte vill ha barn för jag känner mig inte redo, jag anser mig för omogen för ett sånt ansvar, jag har också en mkt ostabil tillvaro pga jobbmöjligheter/utbildning. För mig är det ansvar att _först_ tänka och sen _handla_,. För mig är det sjukt oansvarigt att bara skaffa barn ungefär som man går o köper ett par skor.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Hej!
Jag håller egentligen med dig om allt du skriver. Det är bättre att ha en stadig grund att stå på som jobb, utbildning m.m. innan man skaffar barn. Schulmans blogg har jag knappt läst. Kollat in någon gång. Men skriver han så om sin tjej som att han ska beställa barn av henne är det fel. Jag vet att hans tjej bloggar också. Får se om hon läser det han har skrivit =) Det är verkligen kvinnan som bestämmer om barn ska till eller ej, det är era kroppar och ni som gör jobbet! Man ska givetvis samråda med sin kille. Men tjat hör inte hemma när det gäller att skaffa barn. Man ska skaffa barn när båda är redo för det. Varken tidigare eller senare. Jag håller också med dig om att det är oansvarigt att skaffa barn för lätt och att ta det för lätt. Det är ett stort ansvar för ett helt liv, hur ens barn ska lyckas i livet. Det gäller att vara förberedd både mentalt och vara på rätt sida om sig själv och i livet för att orka med att ta hand om ett barn. Modigt att berätta om ditt hjärta också. Hoppas att det går bra i alla fall när du känner dig redo för barn. Man måste ju inte skaffa barn heller. För egen del dröjer det några år till. Min tjej ska hinna plugga klart först och eventuellt få ett jobb sen kanske det blir barn. Stå på dig annars gör någon annan det =)
Ha en bra kväll!
Mvh,
Pelle

Postat av: Channy

Tack för din åsikt, skönt att se att finns realistiska och vettiga människor därute. Ha det bra!

2007-09-10 @ 12:34:57
URL: http://www.channy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback