Bacill attacken

Man ska aldrig, aldrig mena att det var länge sen jag var sjuk, eller ja förkyld. För då är det precis som om alla äckliga baciller osv riktar in siktet på mig o fullständigt anfaller mig. Igår konstaterade Thomas o några andra att förkyldningar har man klarat sig utan. Han vände sig mot mig o sa "ja, du har inte varit sjuk på länge heller". Jag grimaserade och sa "Sssch, annars blir jag ju det , begriper du väl..." Det var menat hälten på skoj hälften på allvar. Men idag skrattar jag inte. Ty igår kväll fick jag obehagligt ont i halsen, tryck i öronen o andra typiska förkyldningsymptom....*suck* Inte nog med att förkyldningar är envetna o hänger sig kvar på mig, jag hade jobb idag också. Jag lade mig i förhoppningen om att vakna iaf något piggare. Hell no  att jag gjorde. Vaknade säkert fem ggr i natt, hade svinont i halsen, (känslan av taggtråd...)o helt slut i kroppen. Sedan när jag blir kväljande illamående och spyr så är saken avgjord. Det blir att stanna hemma.
Min chef gjorde knappast krumsprång av glädje men hon förstod ju iaf.

så kom inte o snacka förkyldning o att vara sjuk med mig för då blir jag det. Detta var knappast första gången :S
Mår hemskt dåligt nu, behöver halstabletter men Thomas tycks aldrig komma hem. Sedan behövs både disk o tvätt tas hand om men jag orkar inte. Känner mig helt väck. Fast så länge jag inte spyr så är jag glad.

***********'
Jaha. Då var det dags då. Halsvärken har börjat ge sig o istället infinner sig en helvetisk snuva med ett dussin nysningar :S Att något så trivialt o ofarligt som förkyldning kan sätta en så ur spel. Jag mår rent förjävligt. Som vanligt under förkyldning är jag törstig, törstig, törstig. Kan hinka vatten hela tiden, dricker honungs-té osv.
Ska förresten beställa jackan från HM nu. Igår var det ju begravningen. Vilken oerhörd sorg, vad svårt det måste vara att mista en livskamrat. En människa som man delat allt med i över sextio år. En eon av tid. Vädret igår stämde också överens med stämningen, grått o dystert. Blåste och fruktansvärt kallt.Var nog första kalla höstdagen. Jag frös så jag skakade emellanåt. Kanske därför jag blev så förkyld....jävligt fort det gick i så fall bara.
Jag kände mig trött, ledsen och genomfrusen. Idag är det inte bättre, det blåser halv orkan och har regnat.
Ska fylla i beställningen imorrn eventuellt. Och så måste jag leta fram en bra mössa. Mitt  hår blir helt stört av mössa (i-landsproblem, I know, så ingen behöver hetsa upp sig), men Indiska sägs ha bra mössor. Sen har jag också börjat anamma o använda riktiga hårprodukter, har nämligen bestämt mig nu, istället för att lägga låga summor på produkter som likförbaskat inte håller vad de lovar så blir det hellre att investera en peng i nåt annat (tyvärr dyrare) men jag får jättebra resultat + att de är jättedryga. Förra schampoot varade i ett år och tvättar jag håret minst  varannan dag. Det ni...!

Nä, får väl återgå till kureringen. Börjar faktiskt bli hungrig. Och ska äta en apelsin. Och ut med hunden. Och väcka Thomas :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback