Tråk, tråk, tråååååk

Allt står stilla, stendött och skittrist. Jag orkar ingenting och jag bryr  mig inte om någonting. Så kul är jag nuförtiden. Idag måste jag posta brev, ringa samtal, ställa in disk i maskinen. Har inte kommit speciellt långt, kan jag meddela. Ringt har jag gjort, duschat, käkat frukost, varit ute med hunden, målat naglarna.

La mig jävligt sent igår vilket resulterat i slöhet utan like. Jag borde komma ut och få frisk luft, vädret är jättefint här.
Men nej, allt känns bortkastat och meningslöst.



I want a change, I want things to be better. And I want it now


************

tre böcker jag vill läsa
* Marian Keyes "Är någon där" (minns tyvärr inte titeln helt korrekt..)
* Emilio Ingrosso "La Famiglia"
* Belinda Olsson "Otrogen på öppen gata" (också osäker på exakt titel)

Har inte råd o köpa dem. Och att de skulle finnas på biblioteket, joo, men då lär jag få vänta i veckor på dem. Nejtack.

Vilken
svart helg det varit då. Har fortfarande lite svårt att greppa alltihop. några frågor är ju uppenbara
- va fan är det för snorungar som kör runt på moped och sabbar livet för folk? (typ preja bilar, sabotera, krossa rutor, hota etc)
- Varför har inget gjorts tidigare? Är det okej att sabotera folks egendom, hota med stryk osv?
- Vad fan kommer dessa ungdomar ifrån? Vad gick fel i deras uppfostran?
- Man ska inte skjuta folk. Jag är emot dödsstraff också, men hur hanterar man saken då flera personer står utanför huset med påkar och vill "göra upp"?

Det hela är obegripligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback