Taadaaa!

Idag, sjätte oktober 2007 har jag haft körkortet i ett år! Det är inte klokt hur tiden fullständigt rusar. Förra året vid den här tidpunkten hade jag just kommit hem och var som en nyskakad läskedryck. Hela jag bubblade inombords. Sedan körde jag bilen själv. Åh, kan känna det där pirret ännu. Hur jag liksom "vaa.,,alltså..kan jag köra nu? själv?!" Vi åkte till Trollhättan, Thomas skulle fixa några ärenden där. o innan dess hade jag tagit bilen till skolan.
Det är  en av mina bästa investeringar och jag har egentligen mamma o tacka. visst, pappa gav mig pengar emellanåt också. Men jag använda mammas arv till mig för att kunna betala allt. Det känns extra skönt; pappa kanske betalade sammanlagt 4-5 tusen. Resten lade jag själv. HELT själv.
Självständighet, ljuvaste saker av alla.

Och visst, såå mkt lättare blev det inte att hitta jobb. Men jag fick arbetet i Vänersborg och tack vare det där kortet har jag breddat sökmarginalerna rejält.

Ser det iaf som en milstolpe i livet. Som studenten, fast ändå inte.
Sååå skönt att ha det avklarat.

Förresten borde jag köpa ett antal plagg till garderoben här hemma nu
* Långärmade tröjor
* Sockar
* Mössa
* Jacka
* t-shirts

Har bara jättetunna jackor och en dunjacka. tar jag på mig den nu, så smälter jag bort. Men använder någon av de där tunna jackorna fryser jag. Sett en jacka från HM som verkar både varm, skön och snygg. Men så länge det är som det är med pengar så får man avvakta.

suck, stön

*******
Måste få tag på något riktigt bra för halsen. Tack vare förkyldningen har jag flera liter snor i luftvägarna som vägrar släppa taget. Jag blir tokig på eländet.

funderar på att ta upp o använda dunjackan på kvällen då hunden ska ut. Det är så hemskt rått och kallt om kvällarna nu :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback