Short and sharp

Malin "Fotbollsfrun" Wollin skriver idag detta, hahahahaha. Finns nog ingen bloggare som kan verbalt kan slå någon på käften så bra. Var nog också det mest korkade jag hört i debatten om homoäktenskap; dra in djur i debatten. Det som är så lustigt och faktiskt helt obehagligt i debatten om homoäktenskap är att motståndarna till dem ska försöka framstå som hyvens människor o sen när de öppnar käften så kommer det bara opåläst smörja, fördomar och annat som man kan gräva ned. På vilket sätt skadas t.e.x mitt förhållande av att Pelle och Niklas gifter sig, på vilket sätt berörs JAG av ANDRAS sexualitet? På vilket sätt har jag med andras sexuella läggningar och göra?! Tvingas jag in i Pelle och Niklas sovrum, - NEJ! Ingen människa skulle få för sig att börja dissikera och äckelförklara HETEROsexuella människor, så vad _exakt_ gör det mer "berättigat" att göra det emot homosexuella?
Jag tycker det är djupt tragiskt och patetiskt att börja ondgöra sig över något som man inte har ett skit att göra med. Och det är rena löjan att störa sig på något som människor _inte_ valt att vara. Är det också okej att smälla upp plakat med texter som "Ut med fula människor från krogen" eller "Har du mörk hy, krokig näsa och tandställning så får du gå hem"
Den här kampanjen är fullständigt sjuk, omodern och skrämmande. Vad ska barn tro? Här försöker hela samhället piska in i ungarna att man får se ut som man vill, men man får tydligen inte älska _vem_ man vill och inte heller gifta sig med dem? Det är ren offentlig kränkning.
Jag säger,short and sharp, som coola Malin; "Är du psyksjuk, full eller dum i huvudet? Eller allt på samma gång?" Hahahahaha, bästa svaren är alltid de kortaste och vassaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback