Miljoners funderingar och skitkul blogg

Jag sitter här med en tusen triljoners tankar i huvudet. Jag vet att jag borde, men min ork ligger nånstans på botten. Tycks inte kunna skaka liv i det.  Tanken är mest, varför ska jag anstränga mig när det ändå inte ger ett skit? Men samtidigt så kan man inte tänka det heller. Jag måste iaf försöka, jag måste visa att jag är intresserad och har viljan. Men så säger den där trötta figuren i mig, fuck off, I dont care!

Hittade
denna blogg,hahahahahahoohoho ihhh, vad rolig hon är. Fotbollsfrun. Bloggar verkligen suveränt. Bäst var när hon kritiserade posten, något skulle komma seeent. Fotbollsfrun;" Vadå, kommer det med dillegensen eller?"
hahahahaha,

Jag gäspar ömsom klipper med ögonen. La mig så sent igår och har absolut ingen lust att göra nånting idag. Jag vill bara bort från allt...


*********''
Läser Katerina Janouch blogg, hon är verkligen imponerande. Stoor familj (fem barn), jobbar jämnt, skriver både blogg, krönikor, böcker etc. Och människan är runt fyrtio.Och snygg som få. Inte en rynka, fräsch och naturlig.  Det jag däremot inte kan hålla med om detta med att låta barn smaka på alkohol hemma. Visst det finns skräckexempel , en person hade mailat Janouch om att en treåring fick öl av sin mamma. Där går ju gränsen, vansinne på högsta nivå. Men detta om att barn blir beroende och att alla "vill ha mer" sprit pga av att föräldrarna bjuder köper jag inte. Jag och min bror är vandrande exempel på detta, fick smaka på öl, vin och sprit hemma, var väl mellan 12-13 år första gången. Min bror var nog yngre. Men vi har _aldrig_ haft trubbel med sprit. Min bror kan ta "en öl" på helgen, framför TV;n eller till maten. Jag dricker nästan ingen alkohol. Full har jag varit några enstaka ggr på krogen under min gymnasietid. Nu tycker jag alkohol är överskattad, jag blir så pinsam då man druckit för mkt. Jag kan kläcka ur mig va som helst, givetvis nåt pinsamt, taskigt och otrevligt. Dessutom gör sprit knappast en vackrare. Tycker alla blir fula som as då dem dricker, rödmosiga, vattniga ögon och o allt liksom hamnar på sniskan. Kläder, smink, hår etc.
Vad jag säger är att bara för ens föräldrar tillät en smaka på deras vinglas då man var runt tolv bast så betyder det inte att dem är skitkassa föräldrar eller att man blir tonårsalkoholist. För mig är bilden betydligt mer nyanserad....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback