Kunde inte Gud (lr vem fan som helst) bara valt åt oss?!

Jag blir så trött. Jobba, plugga, jobba, plugga...det eviga gisslet. Och än värre är det att veta vad man _vill_ göra. Jag är personen med tusen intressen, finns så mkt som tilltalar mig. Samtidigt har jag ingen lust att söka typ skrädderi..hur lätt får man jobb inom sånt liksom? Jag är av åsikten att man måste hysa intresse för det man ska plugga. Hur ska man kunna motivera sig annars om noll intresse finns? "Hej, jag söker er utbildning här ja, vadå, intresserad? Nej, för fan, jag vill bara ha ett jobb och er utbildning verkar ge goda chanser till det". Som om de antar ens ansökan då! Kunde vi inte fått yrken tilldelade vid födseln? Fast då skulle man inte varit nöjd med det ändå. Hemsk tanke faktiskt, tänk o tvingas bli t.e.x obducent mot ens vilja?

Jag är helt utled på allting. Vet i fan hur jag ska orka någonting alls. Och snart är det jul o hela den skiten. Vart ska man fira den tro? Hos en familj som skiter i en alternativt bara klagar? Eller hos en var det finns ett totalt psyko? Jadu........


Jag vill bara dra i nödbromsen och pausa hela livet. Gaah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback