Dessa jävla plus!

Aftonbladets nättidning är inget jag läser noga, jag kan klara mig utan det. Det som däremot gör mig grymt irriterad är deras förbannade plustjänster! Först var det plus på några enstaka artiklar, bilder, tv-klipp etc. Nu är snart hela tidningen ett stort förbaskat PLUS.  Senaste som retade gallfebern på mig var att krönikor numera är PLUS tjänst. Belinda Olsson och Malin Wollin skriver så förbannat roligt. Och bra, jag vill kunna läsa deras texter. Men nä, då ska man registrera sig på Plus o bla.bla.bla. 29 kr per månad är inte dyrt, det är inte där problemet ligger. Problemet ligger i att jag tycker det är störtlöjligt att betala alls för att läsa en text, på en nättidning. Vår sugiga lokaltidning är likadan. Ska man läsa deras nätbilaga så ska man hosta upp med xx kr per månad.
Och jaa, jag begriper att allt ska gå med vinst och man tar varje chans att kräma ur pengar från folk. Men jag tycker fortfarande det är helt stört. Löjligt. Man har nog med utgifter ändå.


Jag mår inte alls bra idag, förkyldningen släpper inte riktigt taget. Är skittrött, näsa och hals är irriterad och jag vill bara sooova bort dagen. Dessutom har jag legat och sovit fel inatt, min axlar och nacke värker :S
Har igång tvättmaskinen, måste få rent massa tvätt. Liksom vika tvätt. Huu, absolut en av tråkigaste hushållssysslorna :(

*gääspar* Nej, jag måste försöka komma igång. men det känns som om jag ska somna ideligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback