Barnvakt

Lr ja, nästan. Passar schäfervalpen Bella ikväll, hon är ca tre månader gammal och ett jäkla yrväder. Sedan att vi redan har Musse gör inte saken bättre. Han lackar ur på henne på hela tiden. Och jag får utbrott när vi är ute o går; hon är usel på att gå i koppel! Drar allt hon kan, stark som en oxe och lyssnar inte ett dugg. Jag röt flera gånger och slet tag i bandet så hon pep till. Ja, hon är valp men att gå lugnt i koppel är jätteviktigt. Speciellt eftersom vi bor i stan, bilar andra hundar, etc kan bli livsfarliga för henne om hon inte har vett o gå ordentligt.
Ja, med mig går man iaf sansat, annars så jävlar i min lilla låda! Kan ta hundar som tigger, som går i vägen, som inte riktigt kan hålla tätt inomhus osv, men hundar som inte kan gå i koppel är bland det värsta jag vet.

Besökte min bror idag, blev bjuden på mackor och te, sedan en urgod kondiskaka med läcker smörkräm i! ;) Han bodde riktigt fint, lägenheten var fräsch o han hade troligen jordens snyggaste duschkabin; med vita kinestecken på :) Hade velat ta med mig den hem. Och att hitta till honom var a piece of a cake; fick ringa en gång för jag hade stark känsla av att ha kört fel. En gång! Jag som brukar irra som en yr höna innan jag hittar målet! Strömstad i övrigt var ganska dött, sån typisk ort som i stort sett "lever" bara om somrarna. Men vackert är det ju....

Förresten min första "långtur" med nya bilen; hoppas verkligen det var något psykiskt, eller också drack bilen äckligt mkt på vägen dit. Tyckte nästan jag hörde hur bensinen slurpade. Ringde Thomas när jag stannat vid Maxi för att handla bröd, han trodde också att det var inbillning. "Du har kört rätt många mil,vettu" Ehm, joo det förståss..
Han är förresten på dataspels-helg, s.k lan. Så jag är ensam i helgen. Tänkt se på en film nu snart.

Och varför parkerar folk utan tillstånd på handikappsplatser? Kan bara komma på två orsaker; antingen är dem otroligt lata eller också otroligt korkade.

*********
Ja, det är
skitkonstigt att Skugge vill ha mer än några sketna tusenlappar då hon har tre ungar att försörja! Är det snobbigt att se sånt som skambud?Hon har ju rätt, när man jobbat sexton år och får såna erbjudanden så börjar man undra. Och hon är _eftertraktad_, har läst Skugge sen åratal tillbaka och jämnt hör någon/några av sig och vill ha texter, reportage, etc av/med henne. Om det snorkigt att tacka nej, ptjaa, när det inte ger något till brödfödan så är fullständigt  vettigt iaf. Och hon har en jävligt bra poäng i att inga andra kända kolumnister och frilansare skulle acceptera ett sånt uselt erbjudande.
Tycker hon gör helt rätt; man ska vara dyr, jävligt dyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback