Stress X2

ikväll vill jag hinna

* se NAVY CSI
* kolla på reprisen av Predikanten på webben
* Se på ANTM episode 10 , youtube
* Skriva färdigt en årsanmälan
* Vika färdigt den rena tvätten
* Kolla efter jobb (ziljonte gången lr nåt,..suck)
..och ja, dessförinnan ska jag hinna laga middag.

Och jag ska försöka lägga mig tidigt ikväll.....yeah.right...



***********
ÅHhHHH! Hade sett sååå fram emot att få vara _ifred_ imorrn, inte massa mas, tjat o folk, och framförallt äckliga tårtor. Men nu så ringde de från jobbet o jag ska arbeta, och visst, jobb är bara bra...men imorrn och _givetvis_ ska jag bli inringd på jobb samma jävla dag som jag ska till barnmorskan! Kl två dessutom, jag frågade förvirrat hur jag skulle kunna jobba eftersom jag ska sluta kvart i två. (och man är sällan _ifrån_ jobbet innan två prick!) Slutsatsen blev att jag börjar nio o går vid kvart över ett. Det låter ju jättebra förutom att jag alltid är helt hysteriskt hungrig när jag går hem därifrån. Mitt i allt ska en hund ut. Blir säkert tvungen o ta något äcklig korv som någon slags mellanmål. Annars går jag loss på inredningen hos barnmorskan. Och mitt i all skit så har jag jordens pms-humör.
Jag skriker fan rätt ut snart. Låt  mig vara ifred!

Kommentarer
Postat av: Sebbe

Vilken Predikant? Pratar vi om Predikanten som i Läckbergs Predikanten så har du inte så mycket att hämta. Har inte läst böckerna men filmatiseringarna suger. Förutom att det är lokalt (typ därför Andra Avenyn håller) och att dom har två klantiga by-poliser.

Men Predikanten om Målle var mycket intressant. Målle är ju en stenhäftig/tragisk filur. Sverige behöver fler av hans sort och fler dokumentärer.

2007-11-27 @ 00:13:25
Postat av: Channy

o sen när blev en filmatisering lika bra som boken? läs böckerna istället då.

Postat av: Sebbe

Skippar nog det. I min bok ar 99 procent av alla deckare skit. Enligt de flesta nara och kara sa suger aven Lackbergs bocker. Las Vindens Skugga istallet.

2007-11-27 @ 17:52:44
Postat av: Channy

Din bok? huh? vadå? Och det är ju lustigt att folk dissar något dem inte ens läst. Bra ju.

2007-11-27 @ 20:40:56
URL: http://www.channy:blogg.se
Postat av: Sebbe

Jag dissade deckare som en genre. "I min bok" är alltså ett talesätt, så min uppfattning är att 99 procent av alla deckare är skit. Och även filmatiseringarna av Läckbergs böcker.

Sedan så dissar jag väldigt mycket som jag inte har läst. Som 99 % av allt tantsnusk, eller östtysk TV drama, eller eurodisko. Kan tänka mig att du dissar de mesta i tex dödsmetal väg utan att du lyssnat på det.

2007-11-28 @ 22:51:53
Postat av: Channy

Jag kan lyssna på det _först_ o sen komma med åsikt.

2007-11-29 @ 13:08:11
URL: http://www.channy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback