Let it snow!!

Åhhh, myyys. Det snöar här idag! Vaknade först av sol silade in från vardagsrummet o slutligen nådde in i sovrummet..men när jag senare går upp är det blygrått på himlen o små diskreta flingor börjar singla ned. Och nu,,,,,snöar det som fasen!! IHHH. Love it! Just nu kommer snöflingor i storlek med cornflakes o det lägger sig. Tycker om snö för att allt blir så vitt och gnistrande vackert. Landskapet blir så mkt finare. Nackdelen är ju dock väglaget.
Vad det är än beror på så har ju naturen ändrats, när jag var liten, mellan 5-12 år, så minns jag alltid att vi fick snö runt jul. Och det var aldrig det här blasket som lätt blir nu, utan riktig fluffig fin snö. Jag byggde snögubbar, snölyktor m.m. Tack vare riktig kyla så frös sjöar så man kunde åka skridskor på dem. Jag o mamma kunde åka skridskor i flera timmar och längdskidor provade vi också. Så himla roligt.
Jag minns de där vintrarna så mycket. O sen när man kom in, alldeles blossande röd om kinderna o iskall in i märgen så vankades het choklad. Mmmmm!!

Jag har lite o göra idag, måste få undan en del tvätt, få ur den rena disken ur maskinen. Måste kolla upp tider och avgångar för imorrn. Hatar det här. Vi måste troligen storhandla senare, så jädra tomt i skåp o kyl. O inköpslistan bara växer. *suck* Ska skaffa busskort med. Jag  får ju ersättning där nere men den summan var skrattretande sist, täckte inte ens hälften av utgiften. Löjligt.

Helgen som gick var stressig o mkt som hände. I fredags var jag o gjorde det där jävla testet, mådde uselt under hela tiden och nu svänger tankarna hejvilt i huvudet på mig. sedan på kvällen var vi bjudna till Thomas gamla klasskamrat i Grebbestad. Han hade fyllt år, så det blev fest. Jag var däremot stenhård på att jag inte ville sova där uppe utan hemma så lotten föll på mig att vara nykter och köra. Och det hade jag inga problem med, hade en trevlig kväll iaf. Det visade sig att alla där var par som också varit ihop i fyra år! Allihop....lite lustigt...men himla kul för då har man mkt o prata om ;)
Det visade sig att ett par t-o-m bodde grannar med mig o Thomas, bara några uppgångar bort! :P Sedan visade det sig att man bortskämd med ljus, alltså i stan har man ju alltid ljus någonstans. Gatlyktor, etc. Vi befann oss bara några meter från havet i hans pappas hus o det var ett kompakt beckmörker som låg runt oss. Jag blev förgrymmad över det då jag är urusel på att backa i sånt totalt mörker :S
Däremot var huset urmysigt, de hade en spis som vi eldade i. Det knastrade och sprakade sådär hemtrevligt.
Vill verkligen ha en kamin lr någe sånt när jag flyttar till hus......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback