It´s all grey again

Snön töade bort så nu är landskapet sådär deprimerande grått igen. Fy.

Jag sitter och söker jobb, ringt runt en massa. Och som tidigare känns allt totalt bortkastat, antingen svarar ingen alls, alternativt "nej". Jag måste kontakta ams imorrn, nåt grejs med akassan. Förstod inget av det meddelande jag fick av dem. Får inte glömma o ringa  hotellet idag, måste höra efter om pappret är ifyllt.  Väntar på posten också.

Tog en titt i
Fotbollsfruns blogg förut, läs inlägget "Nya hatregler" och sedan längre ned i inlägget ligger ett sånt där hatmail utlagt för allmän beskådning. Jag blir alltid lika förvånad då jag ser sådant, vad får en vuxen människa och bete sig omoget? Att kränka något på ett sånt löjligt sätt som MAIL?!

Man borde söka upp dårarna som skriver sånt här och sedan ha en lång utläggning om hur fula, äckliga, korkade, löjliga och meningslösa dem är. Det tarvliga är då att man sänker sig deras nivå. Och sedan vågar jag satsa en peng på att de här personerna inte skulle våga säga flaska i verkligheten ens. Har själv handskats med just en sån, satt o snackade dynga på nätet o när jag konfronterade personen såg hon ut som om hon skitit på sig. Inga argument, vågade inte ens se en i ögonen. Svagt, mycket svagt!

**********
Provsvaret kom idag! Redan efter en dryg vecka!! Och allt var som det skulle!!! INGA förändringar, fel, etc! Jag fick nästan andnöd då jag såg att postskörden innehöll ett brev NU-sjukvårdens logga på. Bokstavligen slet upp brevet och tack lov inget "läkarspråk" utan rätt o slätt att allt var bra. Stod allra överst. En sten föll från hjärtat. Om nu bara mitt jobbproblem kunde lösas också så vore det underbart.

Åhh, nu kan jag se fram emot julen o nyåret. Weiiii :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback