I almost forgot

Måste återge en tjuvlyssning jag gjorde  idag. På väg in i Nils-Ericsson Terminalen går två unga killar snett bakom mig, kanske runt 16-18 år

Kille 1; Asså, jag stör mig på att honom ibland
Kille 2; dådå?
Kille 1: Amen, han är så överdrivet mycket gay ibland!
Kille 2: Mjoo, ligger i nåt, han blir jobbig då
Kille 1: Jag skiter ju i vilket egentligen, han får ju vara bög om han vill.....
Sedan går de före mig.

Det finns inte mkt humor i detta, det jag störde mig på var sista kommentaren "om han vill". Ehm, och vi väljer våra sexuella läggningar eller? Jag vet inget om denna grabb som de snackade om, men om han är homosexuell så är han bara det, punkt. Liksom att jag inte VÄLJER att vara heterosexuell. Men folk verkar så konstiga just när det kommer till detta, många verkar på fullt allvar tro att man VALT att vara  homosexuell. Naivt, ingen vaknar en dag och tänker "Tja, vad ska jag välja för sexualitet...hmm, låt se nu", man tänder på det man tänder och så är det med det,,......

Har kommit på saker o göra inför jul, iofs, det är mkt som vanligt ..men....
*Göra återigen mitt eget julgodis, i år ska jag våga mig på tryffel med fruktsmaker
* Fixa egna julkort och skicka (nej jag kan inte skicka till alla, det blir mestadels släkt + nära vänner)
* kanske göra några julklappar, blir mer personligt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback