Gick bra, den här gången också

Var i GBG idag och gjorde hjärtundersökningen. Otrevligt och jobbigt som aset, precis som förra gången. Är så trött nu, gick upp kl sex (har inte varit uppe före åtta de senaste veckorna...huuu) o duschade, åt frukost, klädde mig o rastade av hunden. Vid halv åtta gick bussen. Trööött. Mådde illa på bussen och i Ljungskile klev ett fruntimmer på som satte sig bredvid o tände läslampan. Jag som avskyr starka lampor då jag är riktigt trött!

I GBG sprang folk omkring som yra höns i vanlig ordning, jag tog reda på hur man bäst tog sig till sjukhuset o sen ut för att vänta på en ny buss. Efter färden till sjukhuset så kom jag fram till att bussar i GBG är vidrigt. Tack vare alla spårvagnsspår så hoppar, skumpar o rasslar bussen hela tiden. Blev illamående igen. Sedan finns det miljoooner stopp i den där stan så bussen rullade typ några hundra meter o så stopp igen.
Var ganska virrig inne på sjukhuset, hade svårt o hitta och jag hatar o springa omkring som ett frågetecken. Behöva förklara allting för alla, usch.....

Undersökningen gick fortare denna gång , för ett moment behövdes inte. Och allt såg bra ut, tydligen var jag en av de bästa gällande just min typ av hjärtoperation. Gud så skönt o höra. Var gång man hör "det är bara bra" så sköljer lättnaden över en. Efter att jag äntligen fått på mig mina egna kläder, började nästa spring-leta-hitta-inte-problem. Sjukreseersättning och kassan. såklart gick jag fel, man skulle till kassan först så man fick kvitto, sen pengar. Trött, jävligt kissnödig, irriterad och  med begynnande hunger så tog jag mig  till kassan. Bad de fakturera eländet o sen återigen till reseersättningsdisken. Fick mer denna gång! 90 kr! Förra gången var det sketna 35 kr....!
Sedan toan o sen äääntligen ut från det där hemska stället.

Nere på terminalen käkade jag mat o sen köpte lite godis. Eftersom jag lyckades få tag på Belinda Ohlsson´s nya bok igår hade den fått följa med som rese läsning. Läste den medan jag inväntade bussen hem. Den är helt otroligt rolig! Ni måste läsa! Jag ger upp höga skratt mellan varven, Belinda är alltid så bra.

Bussresan hem var ett töcken av trötthet, och busschauffören verkade ju inte klok. När vi närmade oss Ödsmålsbron, ovanför Stenungsund, ser jag att han börjar famla efter nåt nere på golvet. Han verkar djupt okoncentrerad och jag blir nervös. Det är moddigt på vägen o dessutom befinner vi oss på en jävla bro. Hela tiden växlar han blick mellan vägen o det där på golvet. När jag sen får se att han halar upp en KAMERA och börjar FOTA vägen framför börjar jag allvarligt undra va fan han gör?! Sedan öppnar han sitt sidofönster o fotar på sidan! Det är vinter, modd, snöglopp o skit på vägen, det är motorväg o hundratio i hastighet o han sitter och tar KORT?!!! Idioti!

Nu ska jag fortsätta leta efter en räkning, fått påminnelse på någon som jag bestämt vill hävda är betald. Kruxet är att jag inte hittar räkningen. Har letat vid skrivbordet, i min låda, bland mina tidningar o papper, t-o-m kollat papperskorgen....men hittar den inte!
*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback