Troligen det värsta

telefonsamtal jag varit med om. Förvisso flera timmar sen, men chocken sitter fortfarande i. Har aldrig känt mig så utskälld, kränkt och illa bemött förut. Som alltid ska jag hinna hundra saker då jag kommer hem från jobbet. idag skulle jag ringa Telia, Akassan, Fack, och kommunen.

Allt gick fint, ända till det blev dags för facket. Ringde och hamnade hos Sveriges troligtvis otrevligaste människa. Till saken hör att jag gick med i facket för ett år sedan. Inträdet skedde i januari och märkligt nog fick jag inga avier på avgiften förrän tre månader senare. Dvs summan var svinhög. Jag ringde bestört och sa att det gick inte för mig att betala så mkt på en gång. Då hette det "jaja, ingen fara, börja med januaris avi o fortsätt så". Jag tyckte det hela lät konstigt, med detta sätt skulle jag ju ligga tre månader efter hela tiden! Men jag följde rådet och när det var dags att plugga så pausade jag akassan. Förhörde mig både hos AMS, facket och akassan om det gick så. jajamän, inga problem.

Hösten tuffade på och det blev dags att (tyvärr) återuppta akassan. Fick avier och skulle betala. Då funkade inte deras ocr-nummer. Tvärstopp och jag mailade och ringde. Antingen stängt, eller också ingen som svarade. Stendött på mailen också. Desperationen började byggas inom mig. Visste hur illa jag redan låg till. Så ringde en man för någon vecka sen, detta har jag redan skrivit om.  Han som LOVADE att en människa skulle kontakta, en person som dessutom skulle erbjuda mig alternativ så jag kunde betala det här fanskapet. Men ingen ringde.
Så i fredags fick jag kravbrev att över tusen kronor skulle betalas in.

Så detta ringde jag om. TROTS att jag förklarade läget, var det som om människan slog dövörat till. Hon nästan skrek åt mig att jag minsann skulle betala och jag haft mina chanser, att enda vägen skulle vara via soc o fan vet allt vad satmaran vräkte ur sig. När jag hänvisade till den informationen som andra givit mig, så eldade hon upp sig helt. Började ånga om VEM och VILKA som sagt så, o dem skulle hon ha namnen på! Jag var helt i chock, o nej jag skämtar inte. Aldrig varit om ett sånt uppförande som hon visade. Jag frågade henne då emellan allting om urträde ur facket, varpå kärringen skrek så hon säkert gjorde i brallan "men då MÅÅÅÅÅSTE betala" Jamen, för helvete, det är väl inte JAG som ska sitta o ta skiten ett år senare, för att idioterna inte såg till att avierna kom ut i tid?!!

Jag bröt ihop och gråtandes skrek åt henne "ÄR DET MITT FEL IFALL NI GER MIG FEL INFORMATION, VAAA?! DET JAG HÖRT ÄR ALLTSÅ LÖGN, DET SITTER ALLTSÅ FOLK O LJUGER HOS ER?!" Det kunde den jävla subban givetvis inte svara på! Jag sa kort att jag ska lösa detta o sen la jag på luren. Maken till idiot! Vem fan tror hon att hon är?!! Jag skakade av gråt och ilska efter det samtalet. Jag hoppas nästan att hon ringer igen, för då ska hon få en dos av sitt eget rytande mot sig!
Jag trodde folk som sysslade som serviceyrken, som telefonist/handläggare begrep vikten av just SERVICE! Men nädå, vi skriker våra kunder rakt i örat och idiotförklarar, det är nog mkt bättre!!!

Aldrig känt mig såhär kränkt. Fyy fan för dem. *spotta*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback