Massa att göra

...och alldeles för trött för att orka ta tag i allt. De senaste dagarna har varit röriga. Sedan jag snodde med mig kataloger på både högskoleutbildningar och folkhögskolor har jag mest varit bekymrad. Har hittat vissa saker som jag mkt väl kan tänka mig att läsa. Det finns dock två små aber; högskoleprovet och min (jävla) mattesvårighet. Visst, kan sätta mig och läsa upp, men frågan är hur det ska gå? Hade enorma problem i skolan och inte tror jag att det går bättre nu. Matte är djungel för mig, rena hebreiskan. Fyra hederliga räknesätten är busenkla, men sen blir jag bara trött. Sannolikshetlära, rektanglar, algebra, procent och sån skit. Under de fem år jag bott hemifrån har jag klarat mig utmärkt med vanligt plus, minus, gånger och delat med. Varför i herrans namn ska man kunna hur stor sannolikheten är för någonting? Eller för den delen sitta och räkna med massa bokstäver inne bland siffrorna?!

Det som stör mig mest är att de utbildningar jag är intresserade av inte har någon matte i sig, ändå måste jag ha betyg i det >_< Allmänbildning påstås det, jag tar nästan det som en förolämpning. Så bara för att man inte hajat den där smörjan så är man mindre allmänbildad? Pfft! Knappast.

Hur som helst vet jag inte hur det ska gå. Gjorde ett testprov på internet för en stund sen, men fick avrunda för att ta en annan dag då jag är piggare. Är så trött att jag har svårt att hålla ögonen öppna.
Det jag hann göra på det där välsignade provet var orddelen, mattedelen och en bit av läsförståelsen. Orden var lättaste helt klart. Mattedelen hade jag lust att bara skrika åt. Var några få jag tyckte mig klara...annars helt hopplöst.... :S Hade inte sagt något om det krävdes bra betyg i matte då det kom till utbildningar med mkt sånt i sig, men de jag tittat på har ju inget sånt! Arrgh!

Jobbat idag som vanligt. Och är just nu så trött att jag har svårt att hänga med i någonting. Får försöka lägga mig tidigt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback