Gääääsp

Herregud. Har varit som en zombie hela dagen. Gäspar så en mås kan flyga in i käften på mig :S Och när eleverna strömmar in på morgonen hör man spridda gäspningar och kommentarer som "jag är sååå trööött". Well, govänner, vi kan ju byta då,tvivlar på att _ni_ går upp halv fem var morgonen!

Jag blir både provocerad som värsta kärringen och även avundsjuk då ser hur bra gymnasielever har det. De har raster titt som tätt, de har lov ganska ofta. jodå, höstlov, påsklov, jullov, sportlov o sommarlov. En jävla massa lov! Plus diverse lediga dagar. Studiedagar även kallat. hahahaha, och på dem dagarna studerade man ju verkligen också....*visslar försynt* Och ja, jag minns visst hur stressad man var inför terminsavslutningarna med alla prov, inlämningar, arbeten osv. Men just nu hade jag hellre haft det så. Tycker förresten inte eleverna har så värst mkt lektioner heller. Alla hänger i korridoren, Skräpar ned och jävlas mestdels faktiskt. Spännande saker man hittar, en potatis idag. Och en krossad kokosnöt häromdagen. Jodå.
Vill ha ett jobb jag trivs med. och gärna snart! samtidigt skäms jag för att tänka så, det finns ju massor av unga hela utan jobb och här står jag, förvisso med ett vik, men ändå. Bättre än inget. Men jag är utled på det bara....

Känns som en långtradare dragit över mig. Trött, ont i muskler, och allmänt seg. Tänkte försöka hålla mig uppe en stund till men sen hägrar sängen med dess sköna täcke och kudde! Kollade på svts webbtv. Programmet där Ebba von Sydow medverkade. Vad trött jag blev. Stina frågade om prislappen på allt Ebba hade på sig och med sig. Dessutom poängterade hon att Ebbas blogg handlade om bruncher hit och luncher dit, massiv shopping och resor. Vad har folk för problem? Vill man och KAN man köpa grejer och resa massor, så varför inte? Varför är det fult att spendera mkt pengar (notera nu pengar man har, inte att man lever på kredit).,so why not? Så fort någon i samhället yppar saker som renoveringar eller märkesgrejer är reaktionen ungefär som man svurit i kyrkan och sedan spottat på Jesus på korset.  Visst, jag kan också fundera över vilka astronomiska summor folk måste bekosta sig osv, men det är ju inte mitt problem. Jag och min ekonomi drabbas ju knappast negativt av det. Det jag istället hakar upp mig på är att somliga är på tok för överbetalda, men det ju annat. Vad folk gör med sina löner intresserar mig inte ett dugg. Framför allt reagerar jag inte som någon bitter surkärring som börjar yra om hur hemskt detta är.
Let people decide over their own moneys, damn it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback