Gå i terapi, för helvete!

När man läser sådant här, så undrar iaf jag om landet består av människor utan egna liv.  Så otroligt löjligt. Jag har tidigare skrivit om varför folk dissar Ebba så hårt, framför allt varför de kritiserar henne då dem i nio fall av tio aldrig träffat henne. Jag kan tycka många kända människor verkar skruvade och faktiskt lite....sjuka i huvudet. Men inte sätter jag mig och hånar deras hemsidor, bloggar, eller skriver långa utläggningar om hur hemska dem är. För orka lägga energin på sånt.  Tycker också det är ganska oproffsigt av en komiker o komma med såna här "skämt". Jag tycker faktiskt att komiker ska kunna skoja om annat, klarar dem inte så kanske de ska byta sysselsättning? Och en sak till, det är en stoor skillnad mellan att glättigt skämta om något och att komma med kränkningar och okvädningsord,
Och det patetiska av allt, att hon skulle pressa och driva tjejer in i lyxkonsumtion. Hahahaha. Tror tjejer är smartare än så, och som sagt, var och när uppmanar Ebba någon att köpa något? Eller är folk såna? Att dem läser om hennes fynd och sen tänker att dem måste ha en exakt likadan själv? Jag vägrar tro att folk inte har någon egen vilja när det kommer till sånt.

Människor som inte klarar att andra skriver om sina livsstilar i sina EGNA bloggar, kanske bör överväga terapi? för det verkar onekligen finnas ett behov av sånt då man måste klanka på så banala och obetydliga saker.

I helgen firade vi vårt 4 år, på ett spa! :) Kan berätta att det var riktigt, riktigt skönt. Massage, ansiktsbehandling, långa jacuzzi bad, fyra rätters middag och god frukostbuffé. Vi vandrade i skogen och bara tog det....lugnt! Länge sen jag hade sån tysthet runt mig. Inga telefoner, ingen stress, inget snatter och pladder. Bara ro!

Nu väntar dock ytterligare en arbetsvecka. Har närmast magknip då jag tänker på min framtid. Som faktiskt inte ser så himla ljus ut. Jag kommer troligen inte in..men det värsta är att jag verkligen vill göra något annat nu. Vill inte städa fram till att jag fyller trettio. Blotta tanken får det att krypa i mig. But what to do? jag vet inte. Det är egentligen det hemskaste, att jag inte vet vad jag SJÄLV vill. Inte blir det bättre av att ens familj ligger på och formligen tjatar hål i huvudet på en, om just detta. Överallt får jag en massa "det borde du göra" det borde du läsa" "det borde du klara". Varför kan ingen förstå att jag också har en vilja? Varför kan jag inte få avgöra sådant själv, utan att de ska behöva gny och gnälla?! :S Det är inte deras liv, för fan.
Så jag försöker titta på alla möjliga slags utbildningar och kurser o ..ja, allting.

Hur som helst har jag jobb ett tag till o sen blir det hotellet. Tyckte chefen sa att det kunde bli en extra vecka också. Men så länge man inte har heltid så blir det så lite pengar i slutändan. Allt äts då upp av skatt, tycker jag kan jobba, jobba, och jobba..ändå blir det så usel lön. Trött jag blir allting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback