Vänta...som vanligt!!

Idag när jag kom hem från jobbet, (gick jättebra första dagen o allt...!) väntade två brev från Telia. Det visade sig att min nummerportering från Comviq till Telia nekades. Jag stönade invärtes och ringde upp dem, enligt Comviq hade mitt person nummer försvunnit och därför blev det avslag. Tillslut fick jag ordning på saken och ringde därefter Telia. De har fixat med abonnemanget osv, men jag blev samtidigt så jädra störd; tydligen kan jag inte använda den nya mobilen nu förrän den 15;e. För att numret ska flyttas över o all möjlig skit.
Att vänta en ynka vecka är inte farligt, egentligen. Vad som stör mig är att jag hela tiden måste vänta på ALLT! Pengar, jobbmöjligheter, framtidsutsikter, besked och nu en jävla mobil! Jag struntar i om folk ser mig som bortskämd i-landsmänniska, jag är UTLED på all väntan! Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar, men 23 mars verkar ta mig fan aldrig komma!!

Enda jag är stolt över så är det mina arbetsambitioner. Jag sökte jobb som en fullständig galning och fick ett, faktum är att massa hört av sig, men vissa har jag fått sovra bort. Trevligt när dem vill ha mig, men jag måste se vilket som ger mest, ekonomiskt sett.  Förstår heller inte vilka bratz som inte kan ta "sämre" jobb. En del menar att de tycker det är tråkigt att t.e.x städa. Eh, jaha, och jag tycker det är det roligaste som finns då eller? Det är väl en jävla skillnad på att skura dasset hemma GRATIS och skura andras dass och få BETALT?? Eller hur resonerar man annars? Tror folk att sopgubbarna hade velat åka och tömma folks vidriga avfall om de inte fått pengar för det? Det är ett krasst faktum att folk jobbar för att få pengar, till alla måsten såsom maten, hyran, räkningar och eventuella lån. Handen på hjärtat, nej, jag gillar inte att städa, men det är lätt jobb som ger pengar och det duger alldeles utmärkt.  Efter mina år som både arbetslös och arbetande på olika vis har jag lärt mig en sak; det viktigaste är inte vilket jobb man har, utan att man har ett jobb. Folk som resonerar på annat vis är bortskämda idioter som inte förtjänar bättre.

Annars då? Jodå, ska hämta ut min mobil idag, den jag inte kan använda ja, helt riktigt. Sedan vet jag inte. Sugen på att baka bröd faktiskt. Funderar på småfranska, fast tänkte blanda i lite grahamsmjöl. Hjälpte till att städa på i17 idag, hade förväntat mig att se en viss ragata där men jag slapp henne, tack och lov. Grejen är väl att det lär dyka upp flera tillfällen. Och ja....då vet jag inte vad jag kommer att säga till henne. Har extrem lust att be henne dra åt helvete, men å andra sidan är jag där i tjänst så att säga. Kanske inte bästa reklamen ifall man ber en av kunderna fara åt helvete? :P

Gick vilse i skogen förut också, tänkte vara smart och gena över skogspartiet mellan statshuset och skogslyckan. Det gick inge vidare, för jag tror jag gick i en stor halvcirkel. Blev både våt och otroligt smutsig på köpet. Skitsam, hem kom jag tillslut iaf.

Nu ska jag återgå till my reality. Och väcka min man. Konstigt, egentligen att kärleken funkar för mig? Så inte det är något jag också behöver vänta på!! Arrrghh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback