Trams

Nyss ringde de från Radiotjänst i Kiruna, de kunde absolut inte lugna sig utan propsade på att skicka en jävla kvartalsräkning till oss. En på femhundra kr, det är ju underbart läge just nu för sån skit. Jag frågade henne argt varför man ska betala för kanaler man inte ser på?? Det kunde hon inte svara på och menade att det handlar om mottagare till radio osv. Alltså, handen på hjärtat, jag lyssnar aldrig på radio hemma, möjligtvis i bilen. Kan inte heller minnas när jag senast såg på ettan eller tvåan, jag tycker nämligen de kanalerna är så dammiga och tråkiga. Varför ska jag betala för något jag inte använder? Hon menade att tack vare mottagaren får man inte andra kanaler. JA, och dem betalar vi ju för!, ditt jävla pucko, dem kanalerna har vi själva valt ju!

Funderar starkt på att skita i att betala de där löjliga räkningarna igen. Läste någonstans att Reinfeldt och company ville avveckla tvavgiften, tack så skönt det skulle bli! Jag har inga problem  att betala för tjänster jag använder, men jag vägrar betala för något jag inte brukar. Det är ungefär samma idiotiska logik som betala för en bil man inte använder, en cykel man inte har, eller betala av på lån som är någon annans. Jag skiter i det där blablaha-snacket om att ettan och tvåan har "något för aaallla" för se, de har dem inte! Det finns inget som någonsin intresserar mig på de kanalerna. Vetenskapens värld kan gå o spola ned sig, Aktuellt är gäspigt värre (nyheter finns på annat håll) och för att inte tala om alla smått sjuka "novellfilmer" eller vad det nu är för utbildnings tv.

Fan, vad arg jag blir på samhällets tramsigheter. Låt ettan och tvåan bli betalkanaler då. Och det mest skrattretande. Om jag köper en dvdspelare så måste jag avlägga avgiften också. Herregud, så fånigt.

Imorrn ska jag jobba själv! Huuu, jag kommer säkerligen gå vilse och tappa bort vilka områden som skulle städas....

Kommentarer
Postat av: Netza

varför sa du inte bara att du inte har tv? eller har de kommit på er? för om ni väl har tv måste ni betala, vad ni än tittar på. men vad de inte vet har dem inte ont av.

Postat av: Channy

Suck...har ljugit om det en gång för två år sen. sa att fanskapet brunnit upp. Men det hör inte hit, köper jag en dumburk betalar jag i affären. inte till något statligt fanskap som Radiotjänst! *fnyser*

2007-03-22 @ 22:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback