New phone

image25

I torsdags började jag använda min nya mobil; nokia 6288. Och även om bara ett par dagar gått kan jag hittills säga att jag är grymt nöjd med den! Kameran tar knivskarpa bilder, ljudet är bra, lätthanterlig och bäst av allt; radio och mp3 spelare. Mest glad över radion, i torsdags och fredags gick jag o lyssnade på Mix Megapol när jag svabbade på Agneberg. Riktigt skönt att få stänga ute allt väsen och framför allt kul. Det enda negativa jag läst om den här telefonen är slidefunktionen. Men jag ska försöka undvika att skjuta upp den, såvida inte de gånger jag måste förståss. Har ställt in mobilen på att jag kan svara utan att skjuta upp luckan. Tänkte att det blir bättre så.

Lördag idag då, solsken och blåser tyvärr skitmkt ute. Har varit ute på en cykeltur runt hela Skogslyckan och det var en enorm motvind på sina ställen :S Men solen värmer nu, vilket är jättegott.  Har inte hunnit med så mkt sen sist, mest jobbat och sedan varit hemma. Till veckan blir det eventuellt ett besök hos Helen, tyvärr hatar jag vägen dit ut, massa fartkameror längs halva sträckan. Inte för att jag kör fort, men de där jävla kamerorna skapar nervositet hos en. Dessutom, ni vet väl att de kan bränna av ett foto för att kolla säkerhetsbältet också? Grejen är bara den att man vet ju inte om den tar fotot för det eller för hastigheten......:(

Tänkte städa badrummet och dammsuga sovrummet nu. Sedan kanske fixa med middag. Förresten, jag har helt rätt i att folk (iaf somliga) har en underlig humor. Förut då jag kom cyklande in på gården stod en flyttbil parkerade vid en uppgång. Eftersom jag o Thomas funderar på att kanske byta till trea, så blev jag nyfiken. Tänk om en trea stod färdig här på gården? Då skulle vi få bo kvar här, slippa lämna gården iaf! Så jag vände och frågade en av flyttkillarna om det var ut eller in flytt. Varpå han klipper av; "Det har inte du med att göra!!" och såg tvärilsket på mig. Jag blev alldeles ställd. "Nähä..." sa jag och började vända. "Nej, jag skojade bara" kommer idioten med då. Jaha, men vad ROLIGT då, jag nästan skrattar ihjäl mig. Jag ska också börja snäsa av människors frågor för det är ju så himla festligt.

Kommentarer
Postat av: Netza

men man är väl idiot om man inte har säkerhetsbälte på sig?

Postat av: Channy

ja, såklart. men det var ju inte huruvida man har säkerhetsbältet på eller ej. utan jag skrev att kameran kan blixtra för antingen hastighet eller bältet. o oavsett om man har det på eller ej, så vet du ju inte om kameran tog fotot för hastighet eller bälte..de där kamerorna är ganska konstiga ska du veta...

2007-03-24 @ 08:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback