när man omger sig med bakteriehärdar....

Fy fan...det är söndag och jag vaknade sju. Kan absolut inte somna om pga min täta näsa. Har försökt men har gett upp förtvivlat. Ovanpå det så nyser jag som en galning. Jahapp, som sagt; väldigt förkyld. Måste också lägga pengar på tråk som nässpray och kanske något lösande för halsen. Så jag inte hostar så. Så jädra typiskt, när man äntligen har pengar ska jag behöva betala sån här skit. Måste ju betala tandläkaren på måndag. =(
 
Men detta är straffet för att man arbetat på förskola, jajaja, förkyldning är luftburen smitta som kan kommit från vad som helst. Men jag tror iaf mest på förskolorna. Äckliga jävla ställen. Typ 20-25 ungar som springer omkring, nyser, hostar, petar sig i näsan o sedan tar på allting. t.e.x dörrhandtag. *ryser* Ändå tyckte jag att jag vidtagit åtgärder, som t.e.x tvätta mina händer noga, använda handskar, osv. Det kvittar hur söta ungar kan vara, hur charmiga de kan vara etc, de är små bakteriehärdar. Barn vet inte hur man ska hålla sig från sånt, jag vet väl själv hur man var. Varför skulle man t.e.x tvätta händerna när man varit ute på stan i ärenden? Vet mamma som brukade tjata på mig om att inte ta på allt, tvätta händerna, inte ha direktkontakt med dörrhandtag (ta ärmen på jackan över handen). Detta kanske låter som hysteri men så är det. Våra händer är den största smittorisken. Och speciellt barn. Barn som släpps ut på rastgårdar fingrar på allt, sticker händerna glatt ned i sandlådan, jord, etc. Visst försöker förskolorna inpränta "tvätta-händerna-efteråt" också, men det hjälps liksom inte. Inte heller har de lärt sig att hålla för mun då de nyser eller hostar. Tvärtom, alla bakterier formligen sprutar ut. Så jävla äckligt. Och nu blir min lön säkert lidande pga dessa små odjur. :S

Och ja, jag vet att bakterier är en naturlig del i livet osv, men just inom barnomsorgen finns det särskilt gott om dem. Emma som fick ta olika grundskolor i stan blev kanonförkyld efter ett par dagar, en tjej jag läste om gjorde praktik på dagis o varit lika kass hon. Vet även att personal på förskolorna gått och hostat, snörvlat och nyst.

nu måste jag lida fram till klockan elva, för Apoteket öppnar inte förrän så dags. Otroligt dåligt, begriper inte varför de ha den sena tiden. Folk kan väl behöva medicin, nässpray, värktabletter etc även innan elva?
*suck*

Får väl äta frukost snart, är ganska hungrig och sen får jag tvätta håret. Förresten, jag måste nog köpa annat puder än det jag hittade igår. Den jag hittade igår är grymt parfymerat. Först så sticker doften hela tiden i näsan, sedan är jag lite bekymrad över hur min hud reagerar på det starka. Gjorde det misstaget för ett år sen o då fick jag röda flammor i ansiktet plus en djävulsk klåda. Så, härefter ska jag hålla mig ifrån Max Factor. Trodde bara deras mascaror sög men det gör tydligen pudret också. Så himla synd, för priset var så bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback