Inget är rättvist...

Nä, och jag önskar inga moralkakor om att "så har det aaalltid varit" om att livet är orättvist osv. För det vet jag också. Men just nu är jag bara arg och ledsen, precis som jag befarat så är min lön fel. De jävlarna har alltså betalat ut fel summa, ca två sketna tusen fattas. Faaaan vad jag arg blir. Varför är det alltid såhär? Ibland känner jag mig, lustigt nog, som Don Quijote. Han som slogs mot väderkvarnarna. För ständigt är det myndigheter, akassor, inkompetenta arbetsgivare och andra psykon som ska förstöra livet för mig.
Första reaktionen på den tidiga insättningen på internetbanken fick mig att börja gråta. Inte för att summan är sämre än vad jag tidigare tvingats stå ut med, utan för att mina planer verkade gå i stöpet. Hade tänkt åka till GBG och äntligen unna mig något förutom mat.
Sedan när Thomas vaknade hade jag nästan somnat bredvid honom i sängen, jag berättade trött och ilsket om utbetalningen och att jag antagligen skulle tvingas stanna hemma och .....typ städa på lördag istället. Thomas tyckte att jag kunde åka iaf, trots allt får jag ju ut pengar och tillsammans kunde vi fixa allt. Lovely!!!

Enligt henne, en jag jobbat ihop, skulle det inte alls ta lång tid att få ut mina restrerande pengar heller. Nä, vi kan ju alltid hoppas! Men det är själva principen som stör mig, vad är det för jävla lönekontor som inte kan räkna?T.o.m jag som är usel på matte men kan se att detta inte stämmer....att något är fel. Värst är tydligen att alla de andra anställda tydligen måste hela tiden kopiera sina timrapporter och  ständigt hålla koll på utbetalningarna till dem...så dem stämmer! Ehhh? Jävla chefer, jävla lönekontor, fan ta hela samhället. Ända sen jag gick ur skolan har jag träffat den ena märkliga arbetsgivaren efter den andra! Carlia har varit enda stället som kört med helt rent spel och dessutom respekterat och varit trevliga mot mig!
Och igår tvingades jag åka till Riverside med arbetsgivarintyg, bad dem att det ska vara ifyllt och färdigt tills imorrn. Men jag kan nästan sätta en hundring på att det inte är färdigt då jag kommer imorrn. Som vanligt. Däremot finns det en överhängande risk att jag får ett fullständigt utbrott där nere då. Först lönhelvetet och sen bråkar dem om ett arbetsgivarintyg......då jävlar!

ikväll ska jag fylla i ansökan till KY. Gud vad jag längtar. Vill verkligen det till hundra procent nu.

Förresten så bytte jag design på sidan nu. Var ena på tiden, vet inte vad ni säger, men jag själv hade problem med att tyda mina egna rubriker ibland.....och det är inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback