A shopping day!!

Är vansinnigt nöjd med dagen. Åkte till Göteborg med Helen, och det allra bästa är jag lyckats få tag på mkt men gjorde inte slut på mer än vad jag tänkt! Lyckades hitta
* Tre baslinnen
* Två finstickade tröjor
* Ett par mörkgrå jeans (tycker iofs matrialet är annat men skitsam)
* En Hello Kitty-dress (tänk er Juicy Couture-set)
* Nytt puder
* Rengöringsservetter till ansiktet och body butter

Att detta för tusen spänn. Och då har jag ätit. och var så illa tvungen att köpa en flaska vatten, var nämligen stekhett att ränna ut och in genom affärer. Märktes också att många fått sin löning igår, det var tjockt med folk och trängsel överallt. Känner mig supernöjd över mina ínköp, lyckades hitta allt jag var ute efter och ändå inte behövde betala mer än vad jag hade befarat.

Men som vanligt så följs glädje av något mindre bra. Förkyldning. Jävla skit, vaknade vid halv sju imorse och kände mig knepig i halsen. Sedan blev det bättre då jag gick ur sängen och gjorde mig i ordning, men allt eftersom dagen gått har jag bara mått sämre. Känner mig lätt snuvig, halsen är irriterad och kliar sådär äckligt o jag har känt mig varm. Typiskt att bli sjuk nu. Precis vad jag behövde.....:/

Ringde upp personen angående min lönespecifikation, som förresten är helt åt helvete. Enligt den så har jag "arbetat" 106 timmar. Då jag i själva verket jobbat 133! Dessutom har de snuvat mig på ob-timmar och troligtvis semesterersättning! Har varit så förbannad att jag nästan dragit på mig huvudvärk. Det visade sig också att hennes löne-spec inte stämmer heller, ingen ob där heller och dessutom mindre arbetstimmar. Varför i helvete är folk så korkade?? Bimbon på lönekontoret skrev rätt timmar på mitt arbetsgivaríntyg men drog bort en jävla massa timmar på utbetalningen, snacka om att vara slut i huvudet. Jämnt är det såhär, man ska behöva tala om för folk hur dem ska sköta sitt jobb. Det är fan skandal.

Just det ja, på tal om mänsklig dumhet. Idag när jag o Helen sitter på ett ställe och äter lunch, kommer en ganska stor och äcklig spindel farande över bordet. Jag satte någon slags reklamskylt över den, men inte så den dog. När servitrisen skulle ta betalt så undrade jag om spindlar också ingick i buffén och att jag inte alls var pigg på att betala fullpris. Liksom, en jävla spindel, ett KRYP kommer traskande förbi min mat! Då kontrade människan med att "spindlar finns överallt",  Jag bara stirrade på henne, jaha ja, de finns överallt! Men så bra, då är ju allt i sin ordning. Tydligen ska kryp få traska runt ens mat hur som helst. För vadå, "de finns ju överallt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback