Things that bother me...

Har gått runt i det ovanliga tillståndet då man är medveten om att man har pengar. Men varför är det så, iaf alltid för mig, att när jag är pank så suktar jag efter kläder, inredningsgrejor, skor, smycken, parfym..ja...allt möjligt! När jag sedan får cash så jag verkligen kan shoppa, ja, då blir det tvärstopp. Visst. jag har ju handlat nya växter till köket, handlat lite mat, b.u.s kräm, nytt läppglans. Småsaker sådär. Och absolut inga dyra saker. Helt plötsligt har varenda affär urtråkiga kläder, allt känns halvhjärtat. Och jag är den som aldrig kan handla något om jag inte absolut känner för prylen ifråga.

Men ja...det är ju bra att spara. Vilket jag också kunnat göra denna månad. Underbart.

Vädret ute är hopplöst, min chef sa att antingen är det 30 gradig värme så alla ligger som utslagna sillar o flämtar eller också öser regnet ned. Thomas tog mc-körkortet i tisdags o det regnade nåt jävligt. Hela dagen! Precis som midsommarafton!

En sak som jag nu gått och stört mig på måste jag få ur mig; beach 2007. Alltså, what about it? Jag kan inte öppna en tidning utan att mötas av "så blir du fräsch på femton minuter" "välj ny bikini till budget summa" eller "dags att göra sig färdig för beach 2007".  Antingen råder det nyhetstorka eller också älskar folk att vältra sig i ilandsproblem. Jag har aldrig, aldrig brytt mig om så triviala saker som beach ****. Av enkla skäl; det är nämligen inte så komplicerat. Det är en strand, fuck it. Inte Miss Hawiaan Tropic tävlingen.  En sak läste jag i en tidning för många år sedan, o det var ungefär "se dig omkring på stranden, hur många "perfekta" kroppar ser du". Exakt! När vi var på Teneriffa i janauri tyckte jag utseende verkade spela mindre roll än i Sverige. Folk var smala, tjocka, fräkniga, vitbleka, solbrända, rödbruna, ja allt! Och ingen verkade bry sig om hur andra såg ut.

Jag har nog blivit äldre och klokare ändå, för jag orkar inte bry mig så mkt längre.

Nu ska jag återgå til matlagningen. kyckling i ugn, gott värre! ;)


Ah, just det, kan ingen, snälla, snälla ge
Britney Spears en stylist? Jag utgår nämligen från att hon ingen har. Obegripligt att en människa kan lyckas klä sig så gräsligt gång på gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback