Aj, aj, yoga

Jag hämtade ut min yoga dvd igår, den är förvisso avsedd för nybörjare plus att det är enkla övningar i den. Men hjälp, så mkt ens muskler fick arbeta! Var absolut inte beredd på det, fattade ju att man skulle känna något av det, men inte såhär mkt. Passet på filmen var 50 minuter och jag körde ett igår och ett idag.Vad det gäller vissa övningar så är jag lika vig som en nittioåring och andningen hänger inte heller riktigt med. Jag tror yoga är det ultimata beviset på att man, iaf jag, bara ångar på som ett expresslokomotiv fram genom livet. När man helt plötsligt ska ligga och andas, alltså bara andas får jag nästan panik. Märkte ju själv att jag var för hastig genom vissa rörelser.
Men jag ger mig inte så lätt. no way.

Fint väder idag, men måste städa här hemma. Eftersom vi rensade förrådet och fått plats där nere så måste vissa saker ur lägenheten och dit ned. Balkongen måste sopas och göras i ordning. Tänkte däremot ta promenad sedan eller cykeltur. Rätt molnigt ute men regn ser det inte ut att bli iaf! =)

Midsommar till helgen o vet i fan vad som händer. Har inga pengar direkt heller så. Är ganska trött på den "högtiden", har börjat tappa intresse för den faktiskt. I år har jag inte ens tänkt på den, förrän nu, bara några dagar innan.

Nästa onsdag ska jag klippa mig iaf, ska bli gott o få bli av med slitna toppar. Får ingen pli på håret, spelar ingen roll vad jag använder för produkter i det nu. det bara hänger. Igår satte jag i mina extensions och det såg iaf bättre ut. Hatar mitt hår ibland, lever ett eget liv och det spelar ingen roll hur jag än försöker "tämja" det. Irriterande så in i helvete!

Mamma, varför fick jag inte ditt pigment och ditt självlockiga hår?!

Kommentarer
Postat av: Netza

Yoga är riktiht bra! Efter några veckor med det känner man verkligen hur vig man blir och hur mycket bättre kroppen mår. :)

Postat av: Channy

haha, om jag nu kommer så långt vill säga. måste införskaffa ordentlig matta. försöker även stretcha både före och efter. Men kul är det!!

2007-06-20 @ 14:43:50
URL: http://www.channy.blogg.se
Postat av: Netza

Fast stretching behövs nog inte. Yogan i sig är ett stretchande och jag har aldrig haft problem mer än efter de första gångerna för man är ovan. Matta är bra att ha, ja! Fast om ni har något vanligt liggerunderlag kan du använda det - eller i alla fall så länge.

2007-06-24 @ 08:33:39
URL: http://www.netza.se/blog
Postat av: Channy

Har bara en filt jag vikt flera varv och jag tycker den är för mjuk på någon sätt. ändå är det ingen tjock filt...nåja, såg att det fanns billiga mattor både på nätet o tydligen på Clas Ohlsson(!)

2007-06-24 @ 11:31:07
URL: http://www.channy.blogg.se
Postat av: Channy

Har bara en filt jag vikt flera varv och jag tycker den är för mjuk på någon sätt. ändå är det ingen tjock filt...nåja, såg att det fanns billiga mattor både på nätet o tydligen på Clas Ohlsson(!)

2007-06-24 @ 11:31:22
URL: http://www.channy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback