Redan? :P

Läste i Marklunds krönika att nu har Bush äntligen berört miljöfrågan i sitt tal, och talat om klimathotet. Frågan är om det var något seriöst eller något han sa för att verka politiskt korrekt? När jag, i november, gjorde ett samhällsuppgift rörande klimathotet, så hade Bush vägrat skriva under Kyotoavtalet som innebär att länder gemensamt ska hjälpas åt att skona miljön och att försöka sänka utsläppen inom en viss tidsbegränsning.
USA är en av de största miljöbovarna, men inte ens det verkade bita på Bush. Övrigt tycker jag Marklund, återigen, fått ihop en suverän krönika.  När vi flög till Teneriffa var det iofs charter, men fy fan så trångt det var. Värst var dit vägen, vi satt i mitten, där tre säten fanns. Man fick vara väldigt försiktigt då man skulle äta, annars kunde man lätt smälla till sin medresenär med sin ena arm.

Men för mig är det bara fine att flygbiljetter är billiga, vissa mål skulle ju inte gå att nå annars. Och att chartra längre sträckor är svindyrt. En charter till Thailand kan kosta mellan 13-15 tusen per person, liksom övriga charterresor. För mig är det en ren gåta att många fixar att resa såpass som dem gör.

Känner mig seg idag, vet inte riktigt vad jag ska göra heller. Har visst kommit lite mer snö inatt också. Igår chattade jag med Emma på msn, har nog inte gjort det sen i november!!! Hon hade en webcamera så jag fick se henne också, hon såg pigg och fräsh ut. Fått färg också, däremot visade hon upp sina skrapsår. :( Var försiktig, vill inte ha hem dig i delar, Emma =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback