Back in town....

65231-17

Hemma igen. Landade i söndags kväll, trött, sliten men alldeles tagen av vår underbara resa. Bilden ovan föreställer utsikten från vårt hotell.

Kan inte skriva någon lång story om resan ikväll, utan tar det senare. För er som fortfarande har lunarstorm så finns en berättelse där. Heter "Channy" där med.  I korta drag var resan verkligen värd sina pengar. Har sett så mycket vackert. Landskapet och växtligheten var så ljuvlig att det gjorde ont nästan att se (klyschig kommentar, men faktiskt sann!)

när jag kom i söndags var allting kaos. Vi hade en skörd av post, varav flera brev till mig. Två avslag på jobb man sökt. jävligt surt! Dessutom börjar akassan att knorra., så nu ska man behöva bråka med det igen. =(  Hade väntat mig något roligt när man kom hem..men..nix. Det uteblev helt. Vi hade tonvis med tvätt, nio mail väntade i min e-brevlåda. En del reklam, annars från lärare på Eductus..har några rester kvar. Inte mycket med alldeles tillräckligt.

Värst var att jag inte vetat hur jag ska avsätta tiden, måndagen var jag tvungen att gå upp tidigare på. Skulle till ung-mottagningen och senare till alla möjliga ställen, däribland skolan. Sedan skulle man packa upp, ställa i ordning, tvätta massor osv. Det är först idag jag känner att jag har koll på läget.
Tänkte göra ett rivande i pluggandet imorrn. Ska försöka lämna in en del på fredag och då blir det troligtvis jag som ska ta bilen till besiktningen igen. Det är verkligen sant som en person sa en gång; Att köpa bil är att köpa sig problem. Indeed! Men nu hoppas vi att allt ska vara klart.

Jag trodde faktiskt också att jag skulle vara mer på hugget efter resan. Fått ny energi ungefär...men det är nästan tvärtom. Jag är trött och irriterad allt jämnt. Först blev jag så sur och besviken på svenska vädret. Från trevliga 28 grader ned till 6 grader o blåst. Fy fan! Sedan jagar man jobb med blåslampa och vet inte riktigt hur våren ser ut. Mäkta störande. Ringde iaf Sonja och hon garanterade mig jobb. Hon lät riktigt glad över att jag hörde av mig. Sånt är så roligt att höra ;) 

Hm ja. Jag saknar ljuset och värmen som vi åkte ifrån. Måtte våren och vår egna sommar infinna sig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback