Året som gick...

Året som gick...

Bilden ska föreställa vår julgran men ni ser själva vilken underbar kvalité vår kamera håller, men skitsam, ni kan säkert förstå vad den föreställer ändå.

Tänkte mest summera ihop året som gått, 2006 var rätt händelserikt för min del.

Det som hände i Sverige var i stora drag detta:

* Valåret 2006 gjorde att Sverige blev borgligt och reaktionerna har varit blandade och känslofyllda
* Hagamannen, Umeås fruktade mystiska våldtäktsman, greps.
* OS-2006 gick som smort för Sverige, tidigare har alltid Norge haft övertag med i år vände det.
* Christer Fuglesang var förste svensken i rymden och utförde svåra uppdrag som astronaut
* Carola tävlade för Sverige i Eurovision Song Contest, men blev brädad av ett gäng finska monster - Lordi
* 2006 kantades av valdebatter men såväl skandaler och spionage. Få glömmer nog Stegö-Chiló och Borelius heller!
* Vi minns också den stackars pojken Bobbys tragiska död.

Världen, egentligen lite kass koll på detta, men kan försöka:
* Saddam, den forna diktatorn, avrättas genom hängning
* Ett jordskalv runt Indonesien väcker rädsla för tsunami, men skalvet var för svagt för det
* Bombdåd i Bangkok inträffar
Och lite kändis-bravader under året:
* Kate Moss ertappas med att knarka och dessutom hänger ihop med "the bad boy" Pete Doherty
* Tom Cruise och Katie Holms skaffar barn och gifter sig
* Britney Spears och Kevin Federline skiljer sig (du förtjänar någon bättre, Britney!!)
* Madonna adopterar barn från annat land och anklagas för att "dra nytta av sitt kändisskap"
* Paris Hiltons nya polare verkar vara Britney Spears.
Sist med inte minst; Hollywoods kanske mest oväntade skilsmässa; Ryan Phillipe och Reese Witherspoon!

Så, vad hände i mitt liv då? Joo
* Fick jobb på ett ställe som sög hårdare än hårdast, men hej, det var pengar iaf så jag försöker vara tacksam iaf!
* jobbade min andra sommar på Carlia, klart bästa arbetsplats jag varit på! (hittills iaf)
* Fixade körkortet hösten 2006!!! ÄNTLIGEN SÅ TOG SLITET SLUT!! =)))
* Pluggade upp ämnen på Eductus, det var jätteroligt och allt gick galant!
* Har inte gjort några förändringar i hårfärg/frisyr, fortsätter bleka och klippa då och då :)
* Medverkade i tidningen GT Expressen angående arbetslöshet
* Shoppade ganska mycket under året som gick
* Sommaren 2006 var dallrande het, jag glömmer verkligen inte den hettan så lätt!
* Fick autograf av Peter Siepen då han bodde på hotell Carlia
* Startade min blogg under detta året också ;)

Kan nog sammanfatta att året var suveränt för min del. Har inte haft en enda stund av tristess, slentrian eller annat hemskt. Jag har varit igång, hittat på så mycket, arbetat och pluggat så tiden bara flugit iväg. Det känns häftigt och samtidigt lite vemodigt. För..vad väntar nu? Jag vet ju vad jag vill, men som sagt, hur ofta får man som man vill? Men jag tänker iaf kämpa, en lärare på skolan sa något som värmde i hjärtat:
"Jag tror du kommer få jobb nu alltså" Det kanske inte låter så märkvärdigt eller stort, men att höra att någon tror på en och ens förmåga är underbart. Det sorgliga är också att han är en av de ytterst få som sagt detta till mig.
Jag blev nästan chockad då han uttryckte sånt förtroende, en sån tro på mig! Vad ord kan göra...egentligen!

Så, om en vecka ska jag åka till Teneriffa med min sambo och bara njuuuta i en vecka. Man kan ju hoppas på riktigt bra väder iaf. Sedan vet jag som sagt inte så mycket, men jag orkar inte heller riktigt gräva ned mig i det. Har iaf Carlia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback