What I´m sick off...

Jupp. Finns några saker i livet/samhället just nu som jag är riktigt less på.

* Schlager. Who the fuck cares, liksom? Det är också vid schlager tiden då Sveriges artister presterar som sämst. Mamma sa för många år sen, "konstigt, annars kan de komma på så många bra låtar, men så fort schlager nalkas så verkar de drabbas av idé torka" Och det stämmer verkligen, and whats up with there outfits??

* Kungligheter. "Victorias nya stil" "Silvia har en fantastisk kreation" "Kungen är på jakt i norrland" Mer intetsägande rubriker får man nog leta efter. Senast dravlet var att Norges kungahus rasat över Maddes urringning,  hon som förresten har en asylsökande som rastar hennes hund. Som fick ynka 27 kr i timmen......man kan lugnt säga att kungligheter är bland det omodernaste och löjligaste som finns

*Vädret. Först var det regn, regn, regn och nu är det snö och flera minusgrader. Stackars Emma som ska hem till detta skitväder. Dessutom är det halt och jävligt på vägarna.  Inget suger musten ur mig så som den svenska vintern. Baah!

*Ekonomi. Haft det skitjobbigt sen jag kom hem från värmen. Akassan jävlas mer än någonsin, de dröjer med utbetalningar, tjatar livet ur mig angående papper, papper, och intyg av olika slag. Och man jobbar och jobbar, men det jävla lönedatumet tycks aldrig komma! =( Helst vill jag ha vettigt och fast jobb, sen kan man be Akassan fara åt helvete. Trodde folk som jobbade där var iaf lite bildade, men shit, vad fel man har hela tiden!

That´s it. Livet är inte speciellt kul nu. Allt mitt liv handlar om är att vänta. Ständigt denna jävla väntan. Väntan på pengar, väntan på värme, väntan på bättre jobb eller utbildning. Helt mitt liv står i stand-by och jag är så jävla trött på det! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback