Tönt-tradera

Amen guuuud, fick just reda på att min väsk-auktion togs bort pga :
Auktion 39424793, har avslutats då
det inte är tillåtet att sälja kopior av varumärken på Tradera. Detta gäller
även objekt där du är osäker på om det är äkta eller inte. Som säljare ansvarar
du för att din vara är tillåten att sälja enligt svensk lag och Traderas
gällande regler"

Jag kan köpa att de inte vill ha kopior florerande, och att man inte ska blåsa någon köpare genom att lura i dem att det är äkta fastän så inte är fallet. Men jag köper inte riktigt förklaringen heller, för vet dem hur mkt, ursäkta, skit som säljs där?! Väskan jag köpte där var oäkta i högsta grad, liksom andra som köpt prylar där. Och...spela roll? Det är ungefär lika töntigt som dem som menar att fildelning och nedladdning av film/musik är fel. Samma princip föreligger i båda fallen; folk vill inte lägga en förmögenhet på en sak som de kan få, billigare, nästan identisk med orignalet. Men de där nissarna som sitter och rider på sina jävla paragrafer är väl såna som drar in över trettio papp i månaden och tycker väl att man "gott kan köpa orignal eller gå till Åhléns och köpa en sketen cd för 200"...

Har länge funderat på varför Sveriges rättsväsen bryr sig om sånt här larv? Lägg krutet på de riktiga brottslingarna, lägg energin på mördare, våldtäksmän, rånare, pedofiler etc. Men ge fan i mig. Som vill sälja en sketen kopia på en VÄSKA. Huuu, så hemsk jag är....

Nu måste jag äta innan jag går loss på inredningen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback