Prövar denna istället

Prövar denna istället
För ett tag sen upptäckte jag Ben & Jerry´s förlovade värld av glass. Min favorit är den med banansmak, vanilj och chokladbitar. Men en jag blev riktigt besviken på så var det den med kakdeg i. Cookie Dough. Fy fan. Än mindre begriplig är hypen kring den?? De där bitarna påminde om konsistensen på trolldeg. (ni vet, den där vita degen man lekte med som liten...) och speciellt mkt smak tyckte jag mig heller inte känna.
Idag lockades jag till glassdisken igen Men denna gång valde jag annat märke; "Häagen-Dazs". Tror det var cookie and cream smak. Förhoppningsvis smakar den bättre än cookie dough-äcklet.

idag slutade jag jättetidigt. Men dagen känns såå lång då man kliver upp så tidigt som jag gör numera. Vid tio känns klockan som två. Är ännu mer irriterad på hotmail. Igår fick jag se ett jobb här i stan som skulle passa fint, (trivs med det jag är på nu, men lite less på att åka fram och tillbaka som en vante), så jag maila iväg ett snyggt ihopsnickrat brev. Det kom tillbaka idag, jajamän kunde inte levereras. Vad fan håller hotmail på med?!! Blir så frustrerad, speciellt när det är viktiga saker man sänder iväg! Samma sak var det ju med kompletteringarna till skolan.

Köpte nya vinterstövlar idag. De jag köpte förra året för julklappspengar har såklart gått sönder. Ett hål i sulan så det läcker in, vi försökte laga eländet men icke. Idag gick jag runt, iskall och våt om fötterna igen. Fick tag på ett par mysiga stövlar för 199 kr. Hade kostat nästan 500 kr innan.....:P Nu återstår dock ett litet aber; inpregnerings spray!.....måste tydligen spraya stövlarna.

Fick ett utbrott på rökare igår. Vad är det med er egentligen? Bara för att ni valt att förgifta er med äcklig rök, så varför måste jag som INTE valt det, utsättas? Snackar om en arbetsplats. 2007, i miljöns och hälsans bästa tid sitter ett företag, nån sketen fabrik inomhus och röker som skorstenar. Jag behöver nog inte förklara hur det känns att jobba i den där dimridån av rök. Askkoppar fullkomligt svämmar över att fimpar och aska, överallt hittar man fimpar o annat "gott". Jag blir så förbannad eftersom jag inte fattar varför de inte kan gå ut?? Dörrn ligger för fan två meter från fika bordet! Tänkte att jag lider med de stackarna, om det finns några, som inte röker på företaget. Jag skulle aldrig palla att gå runt i den där röken en hel dag. Knappt så jag står ut de timmarna jag är där. Jag har hela tiden tyckt, och tycker fortfarande att rökning är så förbannat onödigt. Äckligt, fult, och man blir varken smart eller förmögen på det. Så varför ens ge sig i kast med sån skit?! Jag struntar i om någon anser att jag är någon gnällig typ nu, för jag är trött på att behöva respektera en grupp individer i samhället som inte respekterar mig ett jävla dugg tillbaka!!

Har en del att fixa med idag, till en början får jag försöka återigen att nå akassan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback