I´m trying my best...

åtminstone försök förstå det. Ibland känns det som om världen medvetet missuppfattar mig. Vet att egentligen är det ingen fara, hon sa det också nu efteråt men samtidigt spelar det ingen roll. Jag skäms, känner mig dum och ifrågasätter varför jag är där :(  om man föds med skam ..hur gör man för att bli kvitt den?
Får väl prata med henne...

Har någon kollat detta på
expressen? Varför blir jag inte förvånad? Tjaa, för att det är alltid är så, har alltid varit så. Tjejer ska visa sin kropp i alla sammanhang, för alla slags konstiga syften. Tänk den tiden då män sänds ut på liknande uppdrag, då hade säkerligen folk tagit illa vid sig och menat att det varit blottare och snuskgubbar som stod längs vägen. Jag tycker varken illa om nakna kvinnor lr män, men jag förstår inte varför kvinnan alltid ska "låna" ut sin kropp till diverse uppdrag lr vad vi ska kalla det. Som det stod skrivit på ett annat ställe, det är till för danska män. Också kränkande om man tänker steget längre; män i Danmark (lr alla män..?) skulle alltså förlora fattningen helt av en naken kvinna och därför lätta på gasfoten? Nu kommer säkert folk o fråga om jag inte gjort det, ifall en naken kvinna stod invid vägkanten. Eh jo..det hade jag, men jag hade bromsat lika mkt om det en vore man. Själva grejen är ju inte VEM som står där, inte vilket kön, utan att personen är näck, det är ju det nakna man reagerar på. Men ändå väljs kvinnor ut till detta. Är också ganska säker på att det inte varit frågan om att män skulle göra detta, det fanns nog inte ens i åtanke.
Det känns så härligt att leva i en tid då ens kropp är till för allmännyttan *grovt ironiskt*

nu måste jag snart duscha och senare äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback