Avslutad vecka

Så var den veckan avklarad. Konstigt nog är jag inte så trött som jag trodde jag skulle bli. Trots att jag gick upp 04.15 idag så är jag förvånansvärt pigg....och ändå har jag sovit knappa fyra timmar inatt...Kanske håller jag på o komma ur min otroliga trötthet? Förr var jag helt vimsig om jag så gick upp runt sextiden. Enda jag märker av nu är att dagarna är så långa, när klockan var halv tio idag kändes det som om den skulle vara halv två istället. 

Vet inte vad som händer denna helg, vill bara vila upp mig, fixa saker här hemma osv. Behöver få tag på min forna svenskalärare och berätta för henne varför mina inlämningar dröjer. Har bara slarvat bort hennes telefonnummer :( ..,men jag måste fixa det på något sätt, ska väl iaf kunna avklara en uppgift under helgen.

Det finns mycket  som jag borde göra, försöka fixa en frisörtid snart, köpa hem värktabletter och magtabletter, köpa nytt ansiktsvatten, ny tandkräm, hudkräm, m.m  men antingen glömmer man av alternativt inte har tillräckligt med pengar. Känns så jädra surt.

Slutade iaf tidigare idag, hela två timmar tidigare. Pga det är fredag, kändes rätt skönt. Fick jobba på två nya platser, en djurklinik och en möbelaffär. Kliniken var fruktansvärt äcklig, inte så att det var skitigt, ostädat osv när vi kom. Men det stank blöt hund i hela byggnaden och djurhår var överallt på golvet. När vi kom in, genom en bakdörr, stod en frysbox längs ena väggen. När jag såg lappen på den fick jag kväljningar, i den stoppades tydligen avlivade hundar, katter o andra djur i väntan på kremering. =(  När jag senare lyfte huvudet växte bara mitt illamående, i taket, rakt ovanför frysen, satt en slags vinsch. Antagligen för att kunna ta upp djuren ur boxen. *spy*  Även om inte djuren av avlivade för illviljas skull så kändes det bisarrt att passera en frys, kanske full med döda hundar och katter.
Möbelaffären var förvånanasvärt enkel att göra, hon som var med mig tog golven och jag tog de tre toaletterna. Lätt som en plätt! ;)

Och ja, efteråt åkte jag tillbaka till fabriken och gjorde restrerande timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback