Värdelöst!

Jag har nu haft en period där jag slarvat så med maten. Alltså ätit mkt onyttigt, fett, och sött. Inte för att jag anser att det är tabu med snabbmat o godis, men jag känner att det blivit mycket det sista. Känns inte bra. Men samtidigt är jag också i en period då  jag har noll inspiration till att laga mat. Enda jag kan komma på är typ pasta, köttfärs o nån köttbit...urtråkigt. Att laga mat lockar inte alls nu. Dessutom är vi i den tiden då pengar fullkomligt rinner ur plånboken och då känns matlagningen ännu tråkigare eftersom jag är i behov av t.e.x matgrädde, lök, vitlök, ja...osv..och allt kostar pengar :S Såklart.....I hate december.
Så idag, vet i fan vad jag ska äta. Vi åt mer lr mindre brunch idag så min mage börjar knorra först nu....but what kind of dinner should I make? Gaah.

Har iaf besökt frisören idag. Försov mig och hade en timma på mig att; tvätta håret, torka det, måla mig, tvätta mig, klä mig, utfodra hunden, borsta tänderna samt rasta hunden. Men jag fixade allt på en timma också! Hann t.o.m ta ut pengarna innan jag öppnade dörren till salongen. Så nu är jag en hög hår "fattigare" vilket känns riktigt bra. Var så himla tjockt och omöjligt att frisera.

Gick en vända på stan efteråt, letade bh;ar på Lindex men det var lönlöst. antingen såna till fullpris; över hundra kr, nästan tvåhundra i vissa fall. och dem som hängde på rea-snurran var såklart för små, alternativt _för_ stora. Handlade click-on lösnaglar på Kicks, men nu ger jag upp! Dessa var förlimmade och utav "kort modell", men skitlånga på mig och jag kan fortfarande inte förlika mig med tanken på långa tankar, oavsett hur snyggt jag än tycker det är. Det får vara vanliga nagellack och såna där nageldekorationer för min del. Allt annat funkar inte...Men jag älskar nagelstickers, dvs små, påminnande om klistermärken. Kan ha formen av blommor, hjärtan, etc. Jättefint o enkelt

Annars har jag röjt upp här hemma. Nu måste jag väl försöka fundera ut någon lämplig föda....tråååk.

Kommentarer
Postat av: Netza

vart ligger logiken? ;D är det inte bättre att lägga pengar på mat än att klippa håret och smink?

Postat av: Channy

Och du vet ju så mycket om min ekonomi också.

2007-12-16 @ 12:23:06
URL: http://www.channy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback