Vad händer?

Var eviga dag då man läser någon tidning,på nätet lr i fysisk form så är det allsköns galenskap som haglar över en. Vad sägs t.e.x om manlig _sjuksköterska_ som våldtar sin patient? Eller femtonåring som drogs in i bil o våldtogs av två okända män? På ett vis tar jag mer illa vid mig av att en sjuksköterska begår sexualbrott än några vilt främmande dårar som sliter in någon i deras bil. Man har, iaf jag, mer förtroende för någon som jobbar inom sjukvården, eller vad som helst. Känns ungefär som om hela samhället är sinnessjukt. Blotta tanken på att någon, undera mina läkarbesök, skulle begå nåt övergrepp på mig ger kalla kårar.

En sak vore ju säker; aldrig i helvetet att jag hade återvänt dit nåt mer. Jag skulle utan tvekan förlora tilliten till läkare efter sånt. Det är så dubbla budskap vi får, vi ska inte vara rädda och inte inbilla oss massa saker. Men samtidigt står det nästan _varje_ dag i tidningen om våldtäkter. Eller annat såsom rån, mord, misshandel. En kille blev misshandlad  kraftigt för att han sagt att han inte hade några ciggarretter! Sjukt, mkt sjukt. Visar också hur lite som krävs för att man ska råka illa ut. 

Har precis duschat, himmelsk känsla! Duscha av sig arbetsdammet och ta på sig något rent, fräscht. och imorrn är det redan onsdag. The times is just running. En aning stressad inför jul men absolut inget större. Måste skriva en lapp med mitt kontonummer, min bank, personnummer, och adress. Annars blir det ju svårt att få ut nån lön.
Är fortfarande helt nollställd inför vad jag ska bjuda min familj på, som kommer hit på jul eller annandagen. Potatisgratäng är bestämt, men mer då? Och efterrätt? *suck*
I just dont know....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback