Merry X-mas

Ja, dagen före dopparedagen. Ska snart upp till Thomas pappa. Jag längtar efter julmat så jag kan döööö. Eller ja, nästan iaf :P Har inte så mkt som luktat på julmat i år och därför blir längtan extra stor. Vad jag vet, sen tidigare är att dem inte har lax...men det ska Thomas mamma ha som vi ska vara hos på själva julafton. Och har inte hon kallrökt lax så går jag fan o köper det! Lax måste det vara!

Well, well, alla klappar är inslagna, julgranen är klädd sen långt tillbaka, julmust är inhandlat,har hunnit städa undan, tvätta alla kläder i tvättkorgen. Nu råder det frid här hemma. Lugn o skönt, har varit så trött ett par dagar. Och mitt hemgjorda julgodis är färdigt och ligger snyggt inslaget i små askar. Till Thomas mamma, min pappa, farmor o min bror. Och; menyn för juldagen är färdig!! Potatisgratäng med grillad fläskkarré och nybakt brownie med hallonsås till efterätt. Känner mig rätt nöjd faktiskt.

Och folk blir helt tokiga i den här jultiden, somliga verkar mista förmågan att köra bil också. Var en gubbe som stannade i en utfart för att _prata_ med  nån kärring. Jag gjorde ett lätt tutande, det hjälpte iaf. Hade han stått kvar hade jag troligen vevat ned rutan o frågat om han tyckte stället var lämpligt o parkera på. Är grymt irriterade, måste vara pms;n som dragit igång. Men folk är så knepiga i folkträngsel, som på köpcentrumet. Vad är det för gökar som stannar MITT i vägen för att prata i mobilen, kolla i handväskan, prata etc? Hur svårt är det att gå åt sidan? Eller som igår, när jag handlade på Willys. Två kärringar, varav den ena är mor o andra dotter. Den gamla ställer sig med kundvagn o allt mitt i gången o börjar dividera "jamen..skulle det inte ligga här då....?" o så börjar tjafset. Det är någon jäkla fryst grej dem är ute efter. Jag harklar mig, säger "ursäkta?"  ett par ggr, men inget händer. Tillslut tryter mitt tålamod o jag tar vagnen o bara kör på utav bara helvete. "URSÄKTA", fräser jag surt. Hur jävla svårt kan det vara o släppa fram folk då man ber om det flera gånger?!


Nu ska jag göra de sista sysslorna här hemma o sen klä mig inför kvällen. God jul!!!

Kommentarer
Postat av: Kikki

Här hitta jag dig! =) Hoppas allt e fint

God jul å gott nytt år!
/Kristin

Postat av: Channy

Åhh, va kul att du hitta hit då! Jo, det funkar rätt bra för mig. själv?

2007-12-24 @ 20:56:55
URL: http://www.channy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback