Vad är fel på er?

Jag kan bli så fruktansvärt äcklad av människor eller rättare sagt bristen på normalt folkvett hos andra. Folk har en otrolig förmåga att grisa ned, skräpa ned, och vara sjukt ohygienska! Detta hittade jag på Expressen idag, en annan dag hade dem ett tema där folk fick berätta vad deras sjuka grannar gjort. Varför i herrans namn tar man sig in i en sommarstuga o skiter?! Dessutom på helt andra ställen än i toan? Eller som de där grann historierna, några hade låtit sina djur skita och pinka på balkongen. Sedan hade dem tagit en slang o spolat väck äcklet så det rann ned till grannen under. Jag menar, ....det kan väl bara inte vara friska beteenden?

Det finns massa snuskigheter därute, pga mina arbetsplatser så har man varit med om en del. Som hotellstäderska har jag sett mycket, fast inte så mkt som de fastanställda gjort. De som jobbat där betydligt längre. Bland har vi folk som spytt i garderober, folk som inte vet vad spola betyder, använda underkläder utspridda, ja..listan kan bli längre. Det som är mest konstigt är hur folk kan med o bete sig så illa? Jag tror inte dem vägrar spola i toan hemma, jag tror inte dem lägger snusprillor vid sänggaveln, inte heller lämnar de solkiga underkläder framme troligen. Så varför gör man sånt ociviliserat på andra platser?! En del både på arbetsplatsen och andra hävdar att dem ser ingen orsak att städa upp eftersom någon annan gör det. Eh, jamen please! Jag har bott på hotell mååånga gånger, inte fan står jag och grisar på det sättet bara för att jag själv slipper städa. Tänker verkligen någon så, så måste den vara rubbad riktigt ordentligt.

det gäller förresten inte bara hotell. toaletter på offentliga platser, campingar, krogar etc är helt makalöst skitiga. Det är använt papper överallt, skitig toalett, och klotter i leda. Usch!

En vän och bloggare, Netza, skrev om nudister och ställen där dem tydligen fick cykla nakna. Också en form av ohygien, fräsch sadel efteråt. Eller caféstolar. Folk kan verkligen vara så vedervärdiga.
Som den där gången när Thomas jobbade på restaurang, kan ni gissa vad en morsa gör? Lägger sonika upp sin baby på ett bord för att BYTA BLÖJA. På ett bord där folk äter. Fy fan. Och säkerligen gör inte idiotmorsan det hemma heller.
Eller dem som låter sina ungar pissa i det offentliga överallt, som den där gången utanför min mataffär. Precis utanför entrén. Jävla äckel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback