Trave med böcker

I sommar har jag lyckats samla en hel trave med böcker att läsa. Flera kriminalpockets och så fick jag två böcker i födelsedagspresent då jag var uppe o hälsade på pappa i måndags kväll. En chicklitt roman av Helen Fielding, varpå jag redan börjat läsa. Skitrolig. Lite Keyes med ändå inte. Av farmor fick jag "Mord i sinnet" av Elizabeth George. Så jag har att läsa nu milt sagt. Men så spånade jag igenom Expressen idag och såg att Maria Eriksson ("Gömda", "Asyl" och "Mias Hemlighet") kommit med ytterligare en bok; Mias systrar. En sån bok som går under "måste läsa" hos mig. Det ska verkligen bli spännande. Sedan skriver Expressen vidare om det som folk verkar mest tro är inbillning och påhitt; att kvinnor lever undangömda i skräck. Beräknat sextusen med skyddade uppgifter. Bedrövligt.

Hela sommaren har haft jättebra bio-premiärer, och nu kommer en till film jag vill se; Tatuerad Torso. Handlar tydligen om en styckad mans kropp som hittas, enda ledtråden är en tatuering. Filmen ska tydligen utspelas i Göteborg, vilket gör att man säkert kommer känna igen sig.

Idag görs inget speciellt. Handlat lite mat och hämtat ut mitt paket från eleven. Beställer rätt som det är därifrån. Ska bli oerhört intressant och se om produkterna håller vad de lovar.

Har lugnat mig ned sedan igår, men är fortfarande irriterad. Allt känns så totalt bortkastat och meningslöst. Imorrn måste jag till vägled.centrum. Jag står snart inte ut med detta. Känner mig så trött och risig också, inte som att förkyldning är på väg. Men nästan :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback