Moget uppförande

Jag brukar läsa en vända på nätet var dag efter hemkomst från jobb eller vad jag nu varit iväg på. Kollar mail, blogg, andras bloggar, tv-programmet och lite diverse sådär. så idag hittade jag detta på expressen. Jag är uppriktigt förvånad över GW Perssons uppträdande. Har mest sett Persson i Efterlyst, och när jag läste detta så var det som om en helt annan Persson visade sig. Så himla lågt och löjligt. Nej, det spelar ingen roll att just jag råkar gilla Läckberg, det är handlingen i sig som är tarvlig. Man kan dissa böcker, undra vad författaren menar, osv men att likställa det med någon hästtidning(?) är bara för mkt. Dessutom kan man inte låta bli att undra varifrån han får den liknelse? Bläddrat i sån tidning någon gång när man var mellan 10-12 år och kan inte för mitt liv se likheten. Finns det alltså en variant på "Predikanten" där också, dvs att mördade kvinnor hittas? Låter det rimligt i en BARNTIDNING? Tsss. Det styrker nästa undran; om han överhuvudtaget läst hennes böcker...
Tycker ingen författare ska behöva få personangrepp eller liknelser med barntidningar eller annat som riktas till en helt annan målgrupp.  Jag förstår framför allt inte varför man säger sånt, vad ska det tjäna till? Vad för gott kommer ur det? För någon av dem? Otroligt omoget uppförande av en såpass påläst och duktig människa som GW i övrigt är.

nu är har man ledighet i två dagar. Jaaa! Så himla skönt. har jättemycket här hemma att göra däremot. Hade inte tänkt blogga, men blev så förbannad på den där artikeln. Jag borde hinna med ännu mer, men det blir nog svårt. Får ägna lördagen åt det istället.

Shoppade lite nytt och fräscht i dagarna, ska snart lägga in en bild. Men nu väntar allting här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback