Bäst; egen toa, egen säng!

Ledig i två dagar, jag, Thomas och en kompis lånade Thomas pappas husvagn som står på en campingplats i Dalsland i dessa dagar. Jag har varit med om det förut, att övernatta i husvagn både i den där vagnen och Thomas mammas. Men en sak förändras inte; jag gillar det inte! Skiter i om folk tycker jag är bekväm, bortskämd, etc, EGEN toa och EGEN säng är det enda som gäller. När jag semestrar vill jag ha det bekvämt, vad annars är poängen med semester? Om jag reser någonstans ska allt jox såsom disk, bäddning, städning etc vara färdigt då jag anländer. Vet alla de gånger jag semestrat med familjen och även Thomas då vi åkte utomlands i vintras, hur underbart det är att komma till ett ställe där man slipper tänka på allt tråk som man ändå dras med varje vardag. En campingplats. Jag får spader av att spendera längre tid där än max några nätter. Sedan kan vädret, umgänget, platsen var hur bra som helst. Men att behöva ranta fram och tillbaka mellan en jäkla vagn och ett kök/toalett/dusch är bara för irriterande inslag. Dessutom äcklas jag folk, t.e.x toaletterna, jag gillar inte att behöva dra med mig MYNT för att duscha! Inte heller behöva dra med mig handdukar, tvål, schampoo, tandborste, ja..hela badrumskåpet på morgonen. Sedan står man där på morgonen, likblek vid handfatet, rotandes i två påsar efter tvål eller borste lr va fan som helst, samtidigt som man hör någon kissa strax bakom en i nåt av båsen. Blää.
Nix, det funkar inte i längden för mig. Några nätter, men sen tack och hej.
Mitt i allt mitt gnäll, kan jag iaf tillägga att vi hade trevligt, vädret var helt underbart och campingen var riktigt mysig ;P

Nu har man kommit hem, packat upp post, packat in överblivna matvaror i kylen, baxat in alla hygienartiklar på sina vanliga platser och ätit middag. Med posten kom ett försenat gratulationsvykort från min morbror, han skickade tre sorters skraplotter till mig. Tror ni jag nåt? Nej. Såklart inte. Var så äckligt nära tvåtusen, men det sket sig i slutändan. Sedan läste Thomas helt obarmhärtigt från en lott att av ca 200 lotter så innehöll ca 4 st storvinst. Suck, varför vinner alltid gamla gubbar och kärringar flera miljoner som de sedan sitter och ruvar på framtill dödsbädden?! Enda gången jag hört någon vinna över en miljon och faktiskt BEHÖVA det, så var det en student för många år sen på Bingolotto. En tjej från södra Sverige som studerade. Den personen var klart värd summan. Men en gamling på över åttio anser jag, faktiskt, inte vara i så stort behov av det...

Mina skattepengar kom också, trodde jag skulle sätta i halsen då helt plötsligt betydligt mer pengar låg på kontot. Men jag har sparat undan en del. Försöker vara så sparsam som möjligt. Svårt ibland bara, idag, t.e.x kom mina två tröjor som jag beställt från
Ellos. Jag måste verkligen förlåta Ellos, förr om åren tyckte jag bara de hade kärringkläder, långa kjolar, pråliga blusar osv, nu däremot håller de rätt högt mått. Jag fyndade på deras stora sommarrea.
Så nu ska jag hämta ut dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback