neverending hell

Ja. Lite så känns det faktiskt. Har varit så lack de senaste dagarna. Jag undrar i mitt stilla sinne vad exakt de där uppe (om det överhuvudtaget finns några/någon där)  har emot mig.

Först hade vi det patetiska kommunpladdret, sedan åkte jag till mitt förra jobb för att hämta ut arbetsgivarintyg. De har haft en och en halv vecka på sig. Men icket då. Två månader har bara försvunnit och motiveringen löd att matrialet för dem inte existerade. Att dåvarande ekonomiansvariga människan "slängt dem eller bränt dem". Jag bara stod där, helt utled på allting. Sedan menade han att han lagt ned massor med tid och pengar ¨på att "reda upp" det den förra personen åsamkade. Jaha, OCH? Jag stod där, samtidigt full i skratt och samtidigt jävligt förbannad.
Det är en röd tråd, en jävla trend som inte ger sig och som förföljt mig sedan jag kom ut i detta  arbetsliv. Det är ANDRA människor som ställer till och sedan får JAG lida för det. Jag får ta smällen, jag ska fixa fram allt själv. Sa irriterat att företag är faktiskt skyldiga att behålla sådan info iaf två år! Men nej, inte det heller bet. Nej, jag har självinsikt, så kom inte och mena att jag har med dessa saker att göra.

To make it simple;
det är inte JAG som ska sköta det ekonomiska

Jag förstår inte. Jag fattar bara inte, överallt, vart man än vänder sig sitter surmuppar som inte fattar skit. Ändå ska de föreställa chefer och anställda människor. Det är personer som tar beslut baserade på lögner och skvaller, det är personer som högaktningsfullt skiter i att betala ut rätt lön, det är människor som vägrar fylla i intyg, som helt sonika vältrar över ansvaret på en. Träffade Lena idag, och hon tog orden ur munnen på mig. "Hur och när ska man träffa några normala arbetsgivare?" Ja du.....det var dagens tiotusenkronors fråga! Under hela min uppväxt blev jag drillad av både föräldrar och mor/farföräldrar att respektera andra människor, att vara vänlig, ta i hand, presentera mig, hälsa vänligt osv. Men allt man får tilbaka är ren skit. Det är lögner, skvaller, fiffel och annat jävla båg. Vad är detta? Vart är världen på väg?? Det är också lite av kronan på verket, då dessa idioter ifråga alltid malt på om öppenhet, rak kommunikation, ärlighet osv. Hahaha. "Öppenhet" , haha, ja du. Drömma går ju förståss!

Jag vet inte för hur länge till jag ska orka. Längtar till sommaren och hösten. Hoppas mer och mer för var dag som går att komma in på KY. Slippa alla efterblivna människor som inte ens orkar sopa rent framför sin egen dörr, men klagar glatt på en annan.
Jag är så jävla trött på er allihopa!

Övrigt händer inte mkt. Emma var här en sväng på söndagskvällen, och veckan dessförinnan var jag döförkyld ju. Länge sen man mådde så kasst. Nu äntligen mår man bra igen. Funderar på lite shopping fram igenom, eventuellt en ny väska. Har min gamla skinnväska från KappAhl, men jag har tröttnat. Först var jag sugen på en Mulberry, men nu vet jag inte. Är extremt kräsen. Jag måste kunna ha väskan på axeln, annat skulle driva mig till vansinne. Avskyr ryggsäckar. Alltför lätta att stjäla ur + att dem är otroligt fula. Axelremsväskor går helt bort, såvida de inte liknar Vuittons
"Noe". Bagar av olika slag ska vi inte ens diskutera. Så ni ser, how picky I am about this. Jag vill heller inte lägga pengarna på något jag inte helt till hundra procent vill ha.

Slutade tvåtiden idag. Blev sen pga en jävla trappa. Avskyr trappstäd.., sen fick jag rusa till Carlia med intyg och informera om att jag vill ha möte om schema inför sommaren o att de kan sätta upp mig på alla tider som finns.

Gick en sväng på stan, köpte ögoncreme på Kicks och sniffade på parfymer. om jag skulle köpa en ny doft nu, skulle listan förmodligen vara som lyder
* Cool water, D. Hoffman (eller bara Hoff, lite osäker)
* Armani White
* Gucci Rush

Nu ska jag försöka göra något vettigt eftersom jag snart får sova. Upp satans tidigt imorrn....:S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback