Just wanna travel

Ja, har varit insnöad på resor det senaste. Har suttit och drömt på internet och tittat i kataloger. Vinner jag någonsin massa pengar ska jag lägga mkt av det på just resor. Älskar allt med resor, allt ifrån planeringen av resmål till dess att man nått dit. Helheten knockar en totalt. Fattar inte hur folk hellre lägger pengar på töntiga lcd-tvs eller annan hightech skit. Resor ger en så mkt, upplevelser, erfarenhet, nya vyer, annan kultur o matupplevelser. Who can resist that? Not me!!

Har varit helt manisk sen jag såg ett reportage om NY. Någon gång, one way or another så ska jag dit! Den stan måste besökas! Men andra städer hägrar i drömmarna också, t.e.x Rom och Paris. Franska rivieran hade inte heller suttit fel. Ska iaf börja spara till nästa resa vi ska göra. Ingen aning om var den ska gå, men det lär tiden utvisa. Har redan börjat spara så....:)

Fick äntligen bokat vår fyra års-helg nu. Nej, säger inte vad det är ännu. Men det var krångligt att kunna ringa dit, försökte hela helgen, men förgäves. Men idag så gick allt i lås. Underbart! Kommer bli så skönt, det är något vi också verkligen behöver. Förtjänar.

Annars jobbar jag vidare, är ju kvar på Öbo. Det funkar men jag längtar efter annat. Hoppas så innerligt på KY, var på väg.ledcentrum o enligt henne kunde jag välja fler inrikningar. Dessutom så håller jag på och plöjer den uppmärksammade författaren Läckbergs romaner. Hunnit med en, Predikanten och nu är jag inne på Stenhuggaren. Lite extra kul eftersom jag kommer upp ifrån dem trakterna som händelserna utspelar sig i! :P

Nu måste jag snart äta, sen iväg o fixa frimärken. Posta lite viktiga kuvert.

Kommentarer
Postat av: Netza

Själv drömde jag om prag inatt....;) Åh, vill också resa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback