All of it must be with me!

Har sökt efter en större plånbok de senaste månaderna. En sak fattar jag verkligen inte. Hur kan vuxna människor har såna där ytte-pytte plånböcker som säljs på t.e.x  Wedins? Har just nu en Puccini, ganska vanligt och billigt märke. En slags plånbok som man "viker" ihop och som har ett myntfack med blixtlås. I den här knör jag ned legitimation, körkort, läkarekort, VISA-kort, busskort, Åhléns kort, Kicks kort, och låne kort. Behöver knappast förklara att det är trångt! Har man dessutom sparat några kvitton i den, så är det knappt att det går att stänga. Det är ännu mer obegripligt med dem som använder såna där plåtaskar för kontokort som plånböcker!
Nej, jag vill ha en större, många kortfack! Och nej, alla kort jag räknat upp måste jag ha med mig. Vägrar lämna hemma vissa kort för att sen stå där i butiken/biblioteket etc utan just det där kortet man behöver för stället.

Ubersmå handväskor är konstigt också, väskor där man knappt får plats med mobil och plånbok. Vad för nytta har man av såna? Köpte nyss en ny väska på Vero Moda, en röd, qviltad väska av påsmodell som man snörper ihop med ett snöre. Knapp fanns också, i den får jag plats med all min bråte. Precis som jag vill ha det ;)

Idag har jag varit på Torp en sväng. Det var trångt, varmt och ganska jobbigt. Jag vill inte vara neggo hela tiden, men varför är folk så oförskämda? De ställer sig mitt i väggen, stannar mitt framför mig för att prata i telefonen eller annat fånigt. Som jag tidigare tog upp, jag har iaf blivit upplärd att visa hänsyn o respekt. Inser jag att jag står i vägen för någon, så FLYTTAR jag mig. Och ber om ursäkt. Jag står inte kvar där som en dum kossa.  Jag minns också att mamma och pappa höll i mig hårt ute i affärer, jag skulle inte springa, stöka ned eller vara vårdslös. Detta ser man inget av i butiker. I förgår då jag var där också var det en unge, knappt en halvmeter lång, som körde rally med en stor kundvagn. Ungen såg inte ett skit för vagnen var för stor så han dånade rakt in i en pelare. Mamman rörde knappt en min och bara "nä, kom nu". Eh? Hade jag gjort så vid fem års ålder hade jag fått veta hut, det kan jag lova. Säger inte att man ska skrika o straffa som en diktator men begränsningar måste barn ha. Varje gång jag går i affärer, på stan etc så är det någon unge som lever rövare och föräldrar går i en annan värld. Helt otroligt....

Gjorde äntligen något åt min röriga underklädeslåda idag! På Jysk fann jag två flätade korgar som jag placerade i byrålådan. Sedan sorterade jag upp trosor och bh;ar. Det känns verkligen skönt att få struktur där, innan när jag skulle ha något, fick jag rota som en dåre för att hitta det jag sökte. Nu ligger allt sorterat istället. :)

nu väntar jag på Thomas, vi ska handla lite mat snart.
och imorrn är det påskafton.
Glad Påsk alla därute!!


Kommentarer
Postat av: Karl H.

Detta blev knepigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback