What else can I do?

except from doing my best? Jag orkar samtidigt inte tänka på det, men det är ständigt närvarande i huvudet på mig.
Äh. Screw it!

Lät läraren läsa första sidan jag skrivit i religionen. Hon tyckte det var suveränt bra. =) Blev så glad, trodde nämligen att jag var helt ute och cyklade. Så skönt, nu kan jag bara köra på så det ryker.
Har däremot ganska mycket att göra idag, måste ta hand om massa ren tvätt och hänga upp tvätt, ut och slänga skräp, fått läst lite grann osv. Är bara så slut på energi, vill helst slöa i soffan.

Hoppas även på massa jobbtillfällen i oktober. Behöver verkligen extra pengar utöver CSN, tycker det är rätt dumt med deras tak för hur mkt man får tjäna. Iofs, tror knappast jag kommer upp till 49 tusen eller var det var..men ändå.

När vi kom hem förut idag, så hade Kicks magasinet kommit, så jag tog en väl behövlig paus och bara satte mig ned o läste det. Sedan satte jag igång att baka kanelbullar. När jag bakade bullarna och mätte upp socker, mjölk, smör etc så kom jag tänka på all mathysteri i samhället just nu. Just det, mathysteri. Såklart kan man ju inte trycka i sig hur mycket som helst, utan att kroppen säger ifrån men samtidigt  är det oerhört idiotiskt. En kille igår på kursen sa att han sköter sin kropp ganska perfekt, dvs han åt "vanlig husmanskost" motionerade mycket, svårare så än så behöver det inte vara. En annan sa också att folk överlag rörde mer på sig förr. Idag är allt stillasittande nästan. Tro fan det att man blir fet och får osund hälsa då. Min mamma sa alltid att balansen var viktig, dvs att man åt och förbrände det. Såklart. Gillar man inte att flåsa på gymmet så finns andra alternativ.
Så, man behöver inte skippa t.e.x godis, efterrätter eller annan fet/söt mat, så länge man omsätter det och rör på sig. Och ingen mår bra av ensidig kost. Variera mera, är mitt motto.

Nu ska jag fixa vidare här
//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback