Varför är ni så taskiga?!

Läste precis en intervju med Christina Aguilera gjord av Veckoreyvns Ebba von Sydow.  I slutet av intervjun har folk fått skicka in sina egna kommentarer. Men det mesta handlar om hur avskyvärd Ebba är. Varför är ni så jävla elaka är min fråga?
Okej, att man kan tycka att hon är ytlig och bara bryr sig om mode, men hej, det är hennes JOBB. Hon jobbar på en tidning som fokuserar på skönhet, smink, kändisar, mode m,m. Och det är inte heller det hon skriver som kritiken handlar om, utan hur pantad, bimbo-aktig, och hemsk hon är. Och dessa människor har med 99% säkerhet aldrig träffat henne! Det är snarare dem som framför sån här dynga som är korkade, ni saknar totalt respekt som kastar ur er sådant.  Om nu Ebba är så vidrig och ni stör er så oändligt på det, sluta läs då. Ni påstår att ni "inte bryr ett skit om henne" , nähä, men ändå läser ni allt? Ändå bemödar ni er att skriva rader efter rader om hur vidrig hon är, till henne.

Tycker det allmer liknar ett fall av svenska avundsjukan, jag är också avundsjuk som fan. Vill också resa till olika städer flera ggr per år, vill också slippa känna begränsningar då jag handlar och mycket mera. Men inte sätter jag med mig ned och skriver "Åh, du ytliga bimbo, du har inte mycket innanför pannbenet du" Nästan alla människor som jag beundrar och avundas försöker jag istället göra något bra av, jag blir imponerad av människor som jobbar hårt, reser mycket, gör mkt av sina liv helt enkelt. Det blir snarare en inspirationskälla åt mig själv.


Idag har vi haft ett snack om mitt arbete. Han föreslog att jag skulle åka dit, mamma mia! Hur ska jag ha råd och tid till det? Inte vill jag åka själv heller. Och även om resan är jättebillig så måste man ju leva där också.
Jädra skit. Hur ska jag nu göra?

Vädret svänger lika häftigt som börskurserna, -igen. Hela veckan har varit kvav och varm, idag blåser det kallt och är gråmulet. Så idag har jag trippat omkring i mina nya svarta ankelboots. De är jättesköna att ha på sig.  Dessvärre har jag fått upp ögonen för ett par till skor, nämligen ett par mörkgröna stövlar i mocka med 5-8 cm klack. I onsdags var vi på Torp, Emma och jag. Vi gick in en sväng på Bianco Footwear och där hittade jag dem. Provade iofs bara på ena foten, men det kändes bekvämt.
Åh. Har ju ett shoppingkonto, men tveksamt om jag ska köpa dem ändå. Måste ha jeans ju.

Känner mig nöjd ändå idag, ska lämna in båda religionsuppgifterna, svenskan ska in till veckan. Samhällen har jag bara några punkter kvar på. Plus de jäkla frågorna. Sedan ska jag göra upp en mall för arbetet och föra en trist loggbok. (minns det där från gymnasiet, så groteskt tråkigt med loggböcker)
nåja, jag jobbar på som fan och hoppas på det bästa. Kan inte göra så mycket mera.

***********'
Just nu hatar jag Elgiganten mer än någonsin. Idag kom min mobil tillbaka efter två veckors service. Pga att mobilen vägrade skicka mms och ta emot mms. Tro mig, har gjort allting för att själv lösa eländet. Till slut tröttnade jag o gick ut till Elgiganten -igen. Första gången var det batteriet..och nu detta.
Så idag kom fanskapet tillbaka. Hämtade ut det och allt är som vanligt, går inte att skicka mms;n eller så. Precis som innan. Enda skillnaden är att jag kan ta mig ut på internet via mobilen...(!)...men annars är det helt hopplöst.
Kan bli så arg vid sånt här, grejer som inte fungerar! Arrrgh! Vill ha ny telefon, varför ha en som inte fungerar? Betalar man för en telefon med sådana funktioner ska dem också fungera!
>_<

//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback