Söndagar...

Frukost; Flingor med mjölk och riskakor
Outfit; Svarta byxor, svart linne, rosa velour munkjacka
Hår; några spännen, annars utsläppt
Smink: obefintligt
Sysslor; Plugga, vika tvätt, kanske köra
Mardröm: Att jag var tillbaka på Riverside, fy fan!!
Läsning; Nobels Testamente
Avslutad läsning; Ego Girl
Väder; Solsken och blå himmel
Väntar på; att beställa från HM, att besöka Body Shop
Göra ikväll; Slappa, kolla tv, ta ett fotbad och skrubba ren fossingarna helt
Dricka; Citronvatten! såå gott!







Jag ser och har alltid sett helgen som lite av en oas. En stund att pusta ut, att samla nya tag. Men samtidigt blir jag så fruktansvärd uttråkad. På helgen stannar allt av, affärer stänger tidigare (eller har helt stängt), inga tidningar kommer ut, allt står bara stilla. Det är stendött ute på gatorna och folk ligger hemma med baksmällor och gud vet allt. TRIST!
Så fort veckan startar kommer allt liv igång igen, tack och lov för det. Varit och besökt min familj igår.
Blev irriterad och orkar inte gå på varför. Kan iaf säga att jag jäkligt glad över att inte bo där längre.
Fick iaf en födelsedags present av farmor; Nobels Testamente, av Marklund. Ihhh, den som jag velat läsa hela sommaren. Har redan avverkat ett par kapitel.

Började i fredags på religions-uppgiften. En slags textstudie. Hm, undrar hur läraren tänkt sig att bara ska kunna vara 1-3 A4-sidor? Skulle kunna utveckla allt till en stor roman. Ska försöka göra klart det idag. Ska bli skönt att kunna lägga ytterligare en avslutade uppgift åt sidan. Men jag är sådan att jag har svårt att nöja mig, kan läsa mina texter flera gånger och ändra smågrejer hela tiden.

Ska också börja rota i samhällsuppgiften, den om tre partierna. Det är fri lektion imorrn, tänkte gå dit men inte såpass tidigt som vanligt. Kan vara där till tio istället. Behöver egentligen bara fråga ett par saker och sedan lämna in en sak.

Nu borde jag göra något annat än att sitta här.
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback