Bostadsrätter..*suck*

Det här läste jag precis på Expressen. Det är upp efter väggarna galet. Men också jävligt typiskt bostadsrätts föreningar. De är jäkligt snabba på att hitta fel och skäl till att klaga. När jag läst några artiklar om detta, så undrar man nästan om det är själva kvinnan det handlar om. Styrelsen nämner att lägenheten är misskött. Det framkommer dock inte VAD som är som misskött. Och den erfarenhet jag har av insats-boende är att man SJÄLV bestämmer över sin bostad. Vill man inte renovera..så fine. Stam-renovering är något annat däremot. Får en misstänkt känsla av att det inte alls handlar om tantens missande av hyresbetalning. Det är väl någon surkart i styrelsen som ser sin chans att bli kvitt henne.  Oerhört lågt i så fall. Sedan handlar det om EN hyra, my God. Som om bara hon skulle kunna glömma. Som om tekniken inte kan strula till sig.
Dessutom är skiten betald men ändå surar styrelsen. Förjävligt.

Meningsfullt förresten att gå till skolan idag. Tydligen bara jag här från B-kursen. Var fan är människorna? Läraren verkade också förbryllade över deras frånvaro. Hon sa ju två veckor, inte tre.
Men skit samma, jag har fått info om nästa uppgift och tänkte läsa det noggrannare hemma.
Tycker bara det är störigt med de dessa åh-så-mogna-mammorna som inte ens kan hålla ett tidschema för något. Som förförra veckan; vi skulle läsa och fixa frågor. En verkade högst irriterad över detta och utbrast ; "Nej, det tänker jag VERKLIGEN inte sitta med i helgen"
Eh, nehej? Den här personen har valt att läsa ca 4-5 kurser samtidigt, då får man väl för fan avsätta tid för det? Och deras argument brukar ofta vara något med familjen, barnen(!?). Jag är ofta astrött hemma, i helgen blev inte mycket gjort pga jobbet. Men inte säger jag bajsnödigt "Nej, det där tänker jag inte göra". Jag har ju valt detta och då måste jag ju fullfölja det. Min poäng är att jag är aptrött på folk som använder sina jävla ungar och familj och släkt och fan vet allt som en slags sköld mot att göra sådant som de faktiskt självmant gett sig in i.


Nu ska jag gå ned till stan, och senare upp till trafiksskolan. Åh så roligt *ironi*

*************
Tänk! Det behövdes bara knappa 40 minuter för att sabotera mitt goda humör. Trafiksskolan! Bilar! Prov! Jag hatar de här orden alltså. Och jag vägrar att köra med den där människan fler ggr. Varför frågar man om hur någon tänker, när man ändå inte godtar förklaringen? Varför ens fråga, då man BESTÄMT sig själv för hur det ligger till?!! Fattar inte hur jag ska orka den här skiten. Jag hatar det så innerligt.
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback