Äckelväder

Jag begriper faktiskt inte fascinationen över tidig höst/vår. Iaf inte ur kläd-perspektivet. För vad fan ska man ta på sig? Nu är för kallt med kjol och linne, men för varmt med t.e.x jacka. Varje dag då man knatar iväg till skolan fryser man, vinden är kylig. För att sedan gå hem i kvav äcklig värme. Jag hatar det. Man känner sig som en packåsna med typ paraply, jacka, sjal (det kan ju börja blåsa) osv. Luften om eftermiddagarna står stilla och en otrevlig höstsol lyser. Usch!
Antingen ska det vara varmt eller också kallt, perioden emellan är vidrig.

Har inte orkat skriva på ett par dagar, har haft mycket att göra. Och i måndags sket sig det, precis som jag trott. Visserligen på tre små grejer, helheten fixade jag iaf. *suck, stön* Så nu måste jag göra om eländet. Det positiva är att jag körde med trafikskolan idag och de tyckte det gick hur bra som helst ;) Det bevisar ju att man inte suger helt på det iaf!

Har pluggat också såklart, gjort färdigt svenskan, psykologin är färdig. Ska ta krafttag med samhällsuppgiften nu. Har också fått tummen ur och lånat böckerna om Prag. De hade förvånansvärt lite om Prag på bibblan. Men, det finns ju internet också.
Jag blev mäkta förvånad över hur talet i svenskan framfördes, trodde vi skulle stå upp och allt det där. Istället satt vi ner och det mer en diskussion. Weird, med tanke på vad man varit van vid. Kände mig iaf duktig som förberett allt så väl :P

Shoppat en del igår och idag. Tyckte jag förtjänade det med tanke på måndagens händelser. Köpt två par nya nagellack, Depend, nya hårspännen (mina gamla börjar gå sönder), en snygg kavajliknande jacka, två tröjor, en grå som är lite "wrap"-stuk på, och en svart, enkel tröja, ett snyggt långt halsband, och ett par nya skor.
Köpte dem på Din Sko. De påminner om mina svarta i mocka, dessa är också ankelboots. Tycker det är lite kul att ankelbootsen har slagit så hårt igenom den här hösten, förra året dissades skorna av massa "stilexperter"
Well, därmed är det bara bevisat att mode svänger lika vilt som börskurserna. Och i grund och botten handlar allt om smak!
Dont forget that.
Eller detta uttryck som jag gillar "Mode är något man köper, stil är något man har"

Ey, glömde att jag köpt Scharzkopf´s hårspray, Senso Touch också. Doften var väldigt maskulin tyckte jag. Men fräsch.


Eftersom man jobbade i helgen fann jag lite lyxgrejer; Wellas System Proffesionell schampoo och Gliss 1 minuts hårkur.
Schampoot hade en ganska konstig lukt, lite kryddig nästan. Hårkuren testade jag idag.
Resultatet blev väldigt mjukt hår, extremt lätt att kamma och glans verkade också finnas. Enda jag ogillar är att så fort jag kör någon "kur" i håret så blir det halt. Ja, halt, hårspännen o allt bara glider ur. Dessutom får jag rätt platt hår av sånt här.
Enda jag har att klaga på gällande Gliss är lukten. Unken och ganska illa.
Fräscha doften hörni, lite frukt eller blomdoft skulle sitta bättre!

Börjar ett imorrn, trist att börja sent. Eller bra för man slipper den tidiga morgonen..men vad sjutton gör man då man börjar ett? Ingenting, sitter som en slacker och inte uträttar någonting.
På fredag var lektionen inställd så jag blir ledig då med. Måste förresten komma ihåg att ringa religionsläraren. Hennes mail funkar inte.
Det kan jag göra imorrn innan ett ju ;P

//A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback