Små och stora bekymmer

Vill bara njuta...


Uff. En tråkig måndag. Vädret fortsätter att vara helt galet. Endera stunden öser regnet ned, medan solen steker för fullt(!). Nu regnar det bara och är blygrått.

Haft en rätt trist dag, gick igenom nya uppgiften i samhällen idag. Tror jag ska fixa det utan problem. Sedan körde jag, och det gick galant. =) 


Efteråt stack jag till bibblan, tänkte fixa den där klassikern till svenskan. Men såklart  så fanns inte den bok jag tänkt läsa där. Samma sak med Jane Austen som jag tänkte ta först. Alla böcker jag vill ha finns aldrig på bibblan. Lånade om Keyes "Vattenmelonen" och så hade Haag´s bok kommit tillbaka. "Hemma hos Martina". Ska bli jätteskoj att läsa.

Jag gillar inte att tänka såhär, vi har haft det betydligt värre än såhär så jag förstår inte min reaktion. Antingen har man blivit van vid att ha det bättre eller också är man orolig för att något oväntat ska dyka upp. *suck* Fan, jag har det egentligen så himla bra. idag råkade jag se Cityakuten på TV, ser aldrig på sjukhusserier, de gör mig illamående. Men jag råkade komma in i serien och satt kvar. En man hade en tumör i hjärnan, något som kan hända i verkligheten också. Fick mig att skämmas ännu mer över mina tankar, inte för att jag har haft hjärntumörer, men man kan bli sjukare fortare än vad man tror i livet. Jag t.e.x ska uppskatta min friska hälsa mer än någonsin, eftersom jag trots allt varit väldigt nära döden.

Arrgh! Vad tusan spelar det för roll ifall jag inte fixar uppkörningen? Eller om jag inte får godkänt i något ämne?! Det är ju helt menlöst ändå, om man ändå inte får vara frisk?!
I stunder som dessa då jag tänker på hur lyckligt lottad jag är, som är frisk och kry känner jag mig enormt rik. Mamma, du hade så rätt; "Så länge man får vara frisk så är allting bra" Dagens sanning.

Förresten längtar jag efter ett badkar något enormt. Besökte Lush´s hemsida och såg deras utsökta produkter, bland annat deras underbara Dreamwash som bilden ovan visar. Det vore en känsla av både lyx och välförtjänt avkoppling att få krypa ned i ett badkar med någon av deras tvålar, badbomber eller oljor. Undrar när jag får mina miljoner så kan jag köpa ett hus med mitt spa-badrum? =P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback